A játékipari híroldalak beszámolói szerint a Unity elbocsátja dolgozóinak mintegy 4%-át.
A Kotaku arról számolt be szerdán, hogy a gamedev tool szolgáltató világszerte „több száz” dolgozóját bocsátja el. A Protocolnak adott nyilatkozatában a Unity aztán megerősítette az elbocsátásokat:
„Állandó tervezési folyamatunk részeként, amelynek keretében a társaság prioritásaival összehasonlítva rendszeresen értékeljük erőforrásaink szintjét, úgy döntöttünk, hogy a jobb odafigyelés és hosszú távú növekedésünk támogatása érdekében átszervezzük bizonyos erőforrásainkat. Ezek a súlyos döntések a Unity munkaerejének mintegy 4%-át érintette.”
A Waypoint 263 „felszámolt” munkahelyre teszi a pontos számot, amely alig marad el a Unity legújabb SEC-bevallásában szereplő 5864 fős teljes munkaidős állomány 4.5%-ától.
Túl nagy növekedés túl rövid idő alatt?
A 2020-ban tőzsdére kerülő Unity gyorsan terjeszkedett, több mint 2000 teljes munkaidős dolgozót vett fel.
A növekedés jó része a felvásárolt társaságoktól származik, a Weta Digital VFX-létesítmény – amelyet a Unity 1,6 milliárd dollárért szerzett meg 2021-ben – egymaga mintegy 1500 munkahelyet jelentett.
A Weta egyike a Unity által 2019 eleje óta megszerzett 15 cégnek, emellett a nevezetesebb felvásárlások közé tartozik a SpeedTree fejlesztő IDV, illetve a rigging tool-okat fejlesztő Ziva Dynamics.
Ebben a legutóbbi SEC-jelentésben a Unity lehetséges kockázati tényezőnek nevezte ezt a gyors növekedést arra figyelmeztetve, hogy kevés tapasztalattal rendelkeznek még egy ekkorára nőtt vállalkozás működtetésében.
A jelentésben külön megjegyzik, hogy a Weta Digital bizonyos asset-jeinek felvásárlása fennakadást okozhat az üzletmenetben, a vezetőség figyelmére ható üzleti problémák pedig kedvezőtlenül befolyásolhatják a pénzügyi eredményeket.
Májusban a Unity 320,1 millió dolláros rekord összegű negyedéves bevételről, ugyanakkor növekvő üzemi veszteségekről számolt be, ami azt eredményezte, hogy a teljes évre vonatkozó célszámait csökkentette a társaság.