Az Epic Games bemutatta Twinmotion valós idejű vizualizációs szoftverének következő, 2022.2 fő verzióját.
Az első nyilvános verzió középpontjában a munkafolyamat fejlesztések állnak, például több fájl egyszerre történő importálásának lehetősége, továbbá a viewport navigáció és az object scale kezelésének frissítései.
A második előzetes verzió a Sketchfab modellkönyvtár integrációjával, glTF-exporttal, valamint 16K vagy annál nagyobb felbontás támogatásával egészült ki.
A végleges kiadás HDRi hátterekkel és egy új kísérleti, a fizika törvényeinek megfelelő layout systemmel bővült.
A francia látványtervező iroda, a KA-RA által készített Twinmotion célja, hogy a kevés 3D-tapasztalattal rendelkező építészek is képesek legyenek elkészíteni épületeik álló- vagy animációs látványtervét.
Különböző szabványos 3D-fájlformátumú vagy CAD-alkalmazásokra mutató élő hivatkozásokon keresztül hero modelleket képes importálni. Ezután egy jogdíjmentes eszköztárból háttérkörnyezeteket készíthetnek, és fényeket rendelhetnek hozzájuk a felhasználók.
A csúszka alapú vezérlők segítségével a földrajzi hely és a napszak alapján be lehet állítani a légköri tulajdonságokat, ideértve a felhőket, esőt és havat, illetve a környezeti fényeket.
A szoftvert 2019-ben vásárolta meg az Epic, kezdetben ingyenesen tették elérhetővé, majd 2020-ban jóval magasabb árfekvésen újra kereskedelmi forgalomba hozták.
A Twinmotion 2022.1 verziójához és path tracing renderelő motorjához képest a Twinmotion 2022.2 1. előzetes verziójában kisebb kényelmi továbbfejlesztések jelentették a legtöbb változást.
Ezek közül kétségtelenül a legjelentősebb az, hogy egyszerre több fájlt lehet importálni úgy, hogy importálásnál testre lehet szabni a Datasmith .udatasmith fájlok, valamint a generikus fájltípusok, úgymint OBJ és FBX viselkedését.
Datasmith-import esetén a felhasználók növelhetik továbbá az UV-precizitást, véget vetve a kis UV-szigetek megsemmisülésének.
Az exportálás változásai közé tartozik az állóképek exportálási lehetősége JPEG- és EXR-fomátumba, illetve PNG-be, továbbá, hogy kikapcsolható a motion blur, beállítható a near clipping plane, illetve videoexportnál tovább bővíthető a látómező.
A munkafolyamatot érintő változások közé tartozik a jelenetek objektumainak centiméterben vagy lábban történő megadási lehetősége, illetve a Transform panelen az objektumskála megjelenítése, amely több kisebb UX-frissítést is kapott.
Annak érdekében továbbá, hogy a viewport és más DCC-alkalmazások navigációs vezérlői megegyezzenek, tárolt beállításokat, továbbá a kisebb objektumok körüli navigációt célzó két új, lassabb viewport navigációs sebességet is kapnak a felhasználók.
A felszín alatt a Twinmotion automatikusan tömöríti a textúrákat, ami „a minőség csaknem láthatatlan befolyásolása nélkül mintegy 75%-os textúramemória-megtakarítást” eredményez.
A fő alkalmazáson kívül frissült a Twinmotion prezentációk megosztását szolgáló, még fejlesztés alatt álló online platform, a Twinmotion Cloud is.
A felhő instanc-okon immár a RAM megnégyszereződött, a VRAM pedig „csaknem megduplázódott”, ami bonyolultabb eszközök megosztását teszi lehetővé: korábban 54 GB RAM vagy 23 GB VRAM volt a prezentációk felső korlátja.
Négy új assetcsomagot is kapnak a felhasználók – elektronikus berendezéseket, például számítógépeket, hangszereket, illetve két emberi karakterekből álló csomagot –, ami több mint 200 egyéni jogdíjmentes modellből áll.
Frissítés 2022. június 29-én: az Epic Games kiadta a Twinmotion 2022.2 2. előzetes verzióját.
A frissítéssel a Sketchfab könyvtárban található 3D-modellek elérhetőek lesznek Twinmotion-ben, bár az Epic tulajdonában lévő Megascans eszközkönyvtárral ellentétben csak az ingyenesek.
Mintegy 700 000 asset áll rendelkezésre a lekülönbözőbb Creative Commons licenc, köztük a CC0 keretében.
A Twinmotion szoftverben elérhető eszközök verzióinak geometriája nem szerkeszthető, egyes összetett shaderek, például a deres üvegek normál Twinmotion anyagokká lesznek átkonvertálva, és nem támogatott az animáció sem.
Egyéb változások közé tartozik az eszközök glTF-formátumban történő importálási lehetősége (.gltf és .glb fájlok egyaránt) hasonló korlátozások mellett: az animáció nem támogatott, az összetett shaderek pedig generikus Twinmotion anyagokká lesznek át konvertálva.
Ezenkívül a felhasználók immár nemcsak geometriát, hanem fényeket is importálhatnak Datasmith-jelenetekből.
Az első kiadásban a 3ds Max, Archicad, Revit és Rhino fények támogatottak úgy, hogy az alapértelmezett fénybeállítások „a lehető legjobb módon” a Twinmotion azonos beállításaivá lesznek átkonvertálvá.
Megnőtt az exportfelbontás, így a felhasználók immár 16K felbontásban tudnak panorámát exportálni.
16K feletti felbontás esetén az új, nagy felbontású exportlehetőség tile rendereléssel exportálja azokat a képeket és videókat, amelyek felbontása nem fér el a felhasználó gépén rendelkezésre álló GPU-memóriában.
A fenti videó szerint akár 64K felbontásban is lehet exportálni.
Azonban akad pár kompromisszum: a renderelési idő megnő, mivel a tile-okat hozzá kell rendelni, ez érintheti néhány rendereffektek minőségét is, úgymint GI, DoF, bloom, lens flares, illetve screen space tükröződések és AO.
Frissítés 2022. július 13-án: az Epic Games kiadta a Twinmotion 2022.2 stabil verzióját.
Két fontos új jellemző van a 2. előzetes verzió óta: HDRI-hátterek és fizika alapú object placement.
A jelenlegi Sky Light HDRI-hez hasonlóan az új Backdrop HDRI egy félgömbkupolára feszíti a HDR-képet a környezeti fényviszonyok előállítása céljából, a skydome-mal ellentétben azonban földfelszínt is tartalmaz, amelyre árnyékok vetülhetnek.
Ezenkívül termékfotózáshoz 258 új HDRI-környezetet és 30 új stúdió minőségű HDRI-t is tartalmaz a frissítés.
Ezenkívül a Twinmotion a legújabb olyan alkalmazás, amely megkapja a fizika törvényeinek megfelelő layout system-et, mivel az új Move with collision és Gravity eszköz lehetővé teszi, hogy valósághűen illeszkedjenek gravitáció alatt a jelenetbe helyezett tárgyak.
Hivatalosan még mindig csak korai hozzáférési szakaszban van, és csak egyszerű geometriájú meshekkel működik, a Twinmotion gyári eszközeivel, például animált emberekkel, autókkal és fákkal viszont nem. A jelenlegi korlátozások felsorolását megtaláljátok itt.
A Twinmotion 2022.2 elérhető Windows 10+ és macOS 10.14.6+ rendszerekhez. Az integrációs beépülő modulok elérhetők CAD- és DCC-alkalmazásokhoz, köztük a 3ds Max 2016+, SketchUp Pro 2019+ és az Unreal Engine 4.27+ verziójához.
Az új licencek gyártó által ajánlott kiskereskedelmi ára 499 dollár. Diákok és oktatók számára ingyenes a szoftver.
Van a szoftvernek egy ingyenesen kipróbálható kiadása is, amely 2K-ra korlátozza az exportfelbontást, de egyébként minden szolgáltatást tartalmaz, és nem időkorlátos.
Tekints meg a változások teljes listáját az online changelog-ban.