A BiteTheBytes kiadta a World Creator 3-at. A GPU-alapú terrain generáló szoftver többé nem a Unity játékmotorra épül, a fejlesztők újragondolták a felhasználói felületet is, a bemutatott új filterek segítségével pedig procedurálisan módosíthatjuk a 3D terrain-eket.
A régóta várt World Creator 3 évek óta fejlesztés alatt állt, eredetileg 2020-ban tervezték kiadni.
A procedurális és manuális editing munkafolyamatokat kombináló GPU alapú terrain generátort olyan stúdiókban használják mint a Blizzard Entertainment, a Crytek, a Blur Studio és a Cinesite.
Eredetileg a Unity játékmotor egyik plugin-je volt, és bár 2017-ben önálló alkalmazássá fejlődött, még mindig a Unity-re épült.
A World Creator 3 szakított a Unity-vel, javult a teljesítmény, megújult a felhasználói felület, a felhasználók pedig új tool-okat kaptak terrain-ek létrehozásához és szerkesztéséhez.
A readymade base shape-k segítségével meghatározhatjuk a terrain formáját, illetve stamp-elhetünk is már meglévő terrain-ekről.
Az eredményt ezután filterek segítségével szerkeszthetjük, így utánozva az erózió és üledéklerakódás tájra gyakorolt hatását.
A 33 filter között található olyan is, mely hasonló földrajzi jellemzőket generál, mint a gerincek, sziklák, kanyonok és fennsíkok.
A szoftver PBR textúrarendszerrel rendelkezik, amely támogatja az albedo, a normal, a displacement, az AO és roughness map-eket.
A surface colour és textúra a rules-alapú masking system segítségével vezérelhető, lehetőség van mask-ok létrehozására a terep magasságának, lejtésének, görbületének vagy akár a nap irányának megfelelően.
A felhasználók Perlin vagy Voronoi noise-t is applikálhatnak, illetve olyan általános szerkesztéseket is végrehajthatnak a textúrákon, mint az elmosódás, kontraszt, zajtalanítás, invertálás vagy rögzítés.
A World Creator 3 lehetőséget ad a Substance material-ok SBSAR formátumban történő importálására és a tulajdonságok közvetlenül a szoftveren belüli szerkesztésére.
A generálást követően a terrain-ek heightmap-ekként és texture map-ekként exportálhatóak RAW, PNG, EXR, JPG, TIF formátumban, illetve 3D object-ként OBJ-, valamint point cloud-ként -XYZ formátumban.
A terrain-t a World Creator beépített ray tracer-ével teszt renderelhetjük közvetlenül a szoftveren belül, mely támogatja a volumetrikus felhőket, ködöt, és atmoszférikus scattering-et.
A World Creator 3 kezdeti stabil kiadása egyelőre csak egy terrain-t képes generálni, az exportált heightmap maximális felbontása 4096 x 4096 képpont.
A BiteTheBytes ígérete szerint a World Creator 2 némely verziójából ismert tiled terrain generáló funkció a következő frissítésben már elérhető lesz.
A jövőbeli frissítések lehetőséget adnak majd arra is, hogy 3d asset-ekkel, például sziklákkal és növényzettel ruházzuk fel a terrain-eket, illetve light-okat és kamerákat is adhatunk egy jelenethez a kamera animáció támogatásával.
A BiteTheBytes a World Creator licenceket is újragondolta, törölték a korlátozott szolgáltatásokkal rendelkező Standard kiadást, új havi és éves előfizetéseket vezettek be.
Az öröklicencek ára a World Creator 2 óta emelkedett, de aki 2020 májusát követően vásárolt, az ingyen megkapja a World Creator 3-at.
A szoftver az OctaneRender előfizetés részeként is elérhető, a World Creator for OctaneRender régóta várt dedikált kiadása „néhány héten belül” fog megjelenni.
A World Creator 3 csak Windows rendszeren érhető el. A macOS és iPad kiadások fejlesztés alatt állnak.
Az új öröklicencek ára individuális artist-ok számára 349 dollár, 689 dollár az 1 millió dollár alatti bevételű cégeknek, illetve 2489 dollár a nagyobb stúdióknak.
Individuális artist-ok esetén az előfizetések ára havi 16,90 - vagy évi 169 -dollár, az 1 millió dollár alatti bevételű cégeknek havi 34,90 - vagy évi 349 dollár, nagyobb stúdiók számára pedig havi 128,90 - vagy évi 1289 dollár.
Bárki, aki új öröklicencet vásárol vagy éves előfizetést köt, World Creator 2 licenct is kap, amely elérhető Windows 7+ és macOS 10.13.4+ operációs rendszerre, továbbá AMD és Nvidia GPU-kon is fut.