A CLO Virtual Fashion kiadta a 3D ruhák tervezéséhez használt szoftver legújabb verzióját, a Marvelous Designer 11.0-t. Az új felhasználói felület segíti a testreszabhatóságot, továbbá integrálták az online garment store-t is.
A frissítéssel ezenkívül új retopó funkciókat is kapott a szoftver, valamint lehetőség nyílt a 3D ruharészek szolidifikálására.
A játék- és animációs stúdiók által széles körben használt Marvelous Designer a virtuális anyagrészek összevarrásával lehetővé teszi az artistok számára a valósághű ruhák tervezését.
A felhasználók importálják a karaktermodellt, elkészítik a ruhát, majd az eredményt exportálják 3D alkalmazásokba, FBX, OBJ, PC2 vagy MDD formátumokban.
A 3D ruházat reagál a gravitációra és a szélre, az így kapott szimulációk pedig exportálhatóak.
A felhasználói felületet újragondolták, az egyidőben megjeleníthető munkaablakok száma négyre növekedett.
A user-ek ezentúl bármelyik ablakot duplikálhatják pop-up ablakként, majd rögzíthetik, átméretezhetik, sőt más pop-up ablakokkal együtt csoportosíthatják is őket, továbbá a toolbar áthelyezésére vagy elrejtésére is lehetőség nyílt.
Az Animation Editor új layout streamline workflow-t kapott, illetve az eddigiektől eltérően globális alapon állíthatjuk be a playback framerate-jét.
Ráadásképp a Windows felhasználók most már közvetlenül a Marvelous Designerben böngészhetnek és vásárolhatnak kész ruhákat a CLO Virtual Fashion online áruházából.
A Patch tool segítségével a rectangular és triangular path-ok block out-olásával 2D nézetben akár all-quad topó is beállítható egy ruhadarabhoz, mint azt a fenti videó is mutatja.
Ezen túlmenően egy 2D anyagrész szélein lévő topológiapontok ghost verziói mostantól megjelennek a többi olyan rész széleinek mentén is, amelyekhez varrni fogják, így biztosítva, hogy a vertice-k megfelelően illeszkedjenek a varratoknál.
A Solidify tool-al rögzíthetjük a 3D ruhák gyűrődéseit szimuláció során, a frissítésnek hála pedig lehetőség van arra, hogy ezt csak a ruha egy bizonyos részére alkalmazzuk.
3D nézetben közvetlenül a hálóra festve kiválaszhatjuk a szolidifikálandó területet.
A displacement map-eket hozzárendelhetjük továbbá a 3D ruhadarabokhoz, illetve exportáláshoz bake-lhetjük is őket a Marvelous Designer UV Editor-ban.
A kisebb újdonságokról a lent található linkekre kattintva olvasható több információ.
A Marvelous Designer 11-hez elérhető Version 6.1.645 patch lehetőséget ad egy 3D-s avatar exportálására a szoftverből FBX formátumban a skeleton és rigging infókkal együtt.
Az egyéb változtatások közé tartozik az UDIM-fájl elnevezési konvenciók támogatása textúrák exportálásakor, illetve a mini preview-k, melyek bemutatják, hogyan fog egy preset használatakor viselkedni az anyag a gravitáció hatására.
A Marvelous Designer 11 elérhető Windows 10+ és macOS 10.14+ rendszerekhez.
Az előfizetés ára havi 39 dollár. A vállalati előfizetések ára node-locked licencek esetén évi 1700 dollár, floating licencek esetén pedig 2000-2200 dollár.
A Marvelous Designer 11 legújabb frissítésének áttekintése a termék webhelyén
Olvasd el a Marvelous Designer 11 új funkcióinak áttekintését
Olvasd el a Marvelous Designer 11.0 új funkcióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben