A HeliumX kiadta a Helium 2.0-t, mely sokak szerint egy úttörő 3D toolset After Effects-hez.
Az add-on célja egyszerűbbé tenni a a 3D animációk létrehozásának folyamatát After Effects-ben, valamint tool-ok biztosítása 3D modellek, primitívek, text-ek, spline-ok és domborzatok manipulálásához.
Az eredetileg tavaly év végén kiadott Helium gyakorlatilag testvér tool-ja a Stardust moduláris After Effects particle system-nek, amellyel a CG Channel ebben a cikkben korábban már foglalkozott.
A Superluminal-nak és a Helium-nak is társalapítója Aharon Shiker motion designer.
A plugin célja egyszerűbbé tenni a a 3D animációk létrehozásának folyamatát After Effects-ben, ahelyett, hogy más DCC app-ból importálnánk az animált 3D content-eket.
Az alapfunkciók közé tartozik a 3D geometriák importálása, a PBR material-ok és light-ok set up-ja, a 3D text-ek és path-ok extrudálása valamit animálása, továbbá a 3D modellek vagy primitívek disztribútálása a Cinema 4D-style Cloner-el.
A Helium képes heightmap-ekből 3D terrain-eket generálni, a felhasználók részére pedig dedikált tool-ok állnak rendelkezésre az olyan gyakori task-okhoz mint a tükörsíkok vagy 3D oldalgörgetési effektusok készítése.
A plugin jól működik a standard After Effects munkafolyamatokkal is.
A Helium X szerint egy After Effects kompozíción belül egy egész Helium scene-t készíthetünk mint precomp, ami olyan „tiszta, rendezett, valamint komplex projekteket eredményez, amely korábban még soha nem volt lehetséges”.
Az új funkciók közé tartozik a 3D asset-ek wireframe renderelése, valamint egy matte shadow material.
Bevezették ezentúl az FBX fájlformátum „korlátozott támogatását”, amely az OBJ formátum alternatívájaként érhető el a 3D tartalmak importálásához.
A Helium 2.0 Windows és macOS rendszereken futó After Effects 2020+hoz érhető el.
A szoftver használatához előfizetésre van szükség, mely az aescripts + aeplugins online marketplace-n érhető el évi 99 dollárért.