Az Omniverse egy éve bemutatott nyílt bétaverziója után az Nvidia hivatalosan is kiadta a 3D designerek és tartalomkészítők real-time kollaborációs platformját, mely individuális artist-ok számára továbbra is ingyenes marad.
Az új stabil kiadás funkciói közé tartozik több ezer Omniverse-ready asset elérhetőségének lehetősége közvetlenül az Omniverse launcher-ben, olyan online marketplace-kből mint a TurboSquid, CGTrader és Sketchfab.
Az Audio2Face és Machinima app-okat szintén frissítették, az Audio2Face facial blendshape generation támogatást és MetaHuman Creator kompatibilitást kapott.
Ezenkívül az Nvidia bemutatta az Nucleus Cloud "egy klikkes kollaborációs" rendszert nagyméretű 3D jelenetek megosztásához. A bejelentést a CES 2022-n tették meg.
A GTC 2020 során bemutatott Omniverse segítségével az artist-ok és designerek közösen dolgozhatnak egy adott projekten a világ bármely pontjáról.
Számos felhős app lehetővé teszi, hogy élőben streamelt, fotorealisztikus real-time view-ban láthassuk a megosztott 3D-s asset-eken elvégzett változtatásokat.
Az adatok cseréje kompatibilis CAD és DCC szoftverek, valamint Omniverse között USD formátumban történik, conncector plugin-ek pedig elérhetőek 3ds Max-hoz, Maya-hoz, Revit-hez, Rhino-hoz, SketchUp-hoz és Unreal Engine 4-hez.
Az Omniverse moduláris struktúrára épül, olyan komponensekkel, mint a Nucleus, annak szerveroldali szolgáltatásai, a Kit, a jelenetek megtekintésére és szerkesztésére szolgáló framework, valamint a Connect, amely összeköti a szoftvert más DCC tool-okkal.
A platform saját fotorealisztikus rendermotorja, az RTX Renderer kihasználja az Nvidia jelenlegi generációs RTX GPU-inak hardveresen gyorsított ray tracing képességeit.
Az Omniverse core mellett az Nvidia frontend alkalmazásokat adott ki bizonyos task-okhoz, beleértve az Omniverse Create-t jelenetek layout-jához és szerkesztéséhez, valamint az Omniverse View-t jelenetek review-olásához.
Bár az Nvidia tavaly ősszel bejelentett egy Enterprise árazást az Omniverse-hez, individuális artist-ok számára továbbra is ingyenesen elérhető marad a platform.
A nyílt bétaverzióhoz hasonlóan a felhasználók egy másik személlyel ingyenesen kollaborálhatnak az app-ok között.
A stabil kiadás egyik újdonsága a több ezer USD formátumú Omniverse-ready asset közvetlen elérhetősége az Omniverse launcher-ben, olyan online marketplacekből mint a TurboSquid, CGTrader és Sketchfab.
A jövőben Omniverse-ready asset-ek várhatóak az ActorCore, a Daz 3D, valamint a PlantCatalog, könyvtárakban.
Az Nvidia a Developer account-al rendelkezők számára bemutatta az early acces-ben elérhető Nucleus Cloud "egy klikkes kollaborációs" rendszert nagyméretű 3D jelenetek megosztásához.
A cég elmondása szerint a Nucleus Cloud olyan, mintha egy "felhőben megosztott dokumentumon dolgoznál, csak épp 3D-ben."
Ezenkívül számos más Omniverse app-ot is updateltek.
Az audio forrásokból arc animációkat generáló Omniverse Audio2Face blendscape generation támogatással és MetaHuman Creator kompatibilitással bővült.
Az Omniverse Machinima ingyenes karaktereket, objektumokat és environment-eket kapott a MechWarrior 5-ből és közelgő one-person shooter Shadow Warrior 3-ból.
Az Nvidia blogbejegyzésében említést tesznek az Omniverse Vue és PlantFactory connector plugin-okról, melyeket tavaly adtak ki a Vue 2021.2-vel és a PlantFactory 2021.2-vel együtt.
Az Omniverse elérhető Windows 10 és CentOS 7/Ubuntu 18.04 Linux rendszerekhez. Használatához elenlegi generációs Nvidia RTX GPU-ra van szükség. A plugin-ok rendszerkövetelményei IDE kattintva érhetőek el.
A meglévő Omniverse app-ok és néhány connector plugin ugyanabból az installer-ből telepíthetőek, mint az Omniverse. A Nucleus Cloud jelenleg early acces-ben van, ITT lehet jelentkezni a béta programba való csatlakozáshoz.
Az Omniverse individuális artist-ok számára ingyenesen elérhető. Csapatok számára a kereskedelmi Enterprise előfizetések az Nvidia partnercégein keresztül érhetőek el. Az árral kapcsolatos információk ebben a blogbejegyzésben olvashatóak.
Olvasd el az Nvidia blogbejegyzését az Omniverse bejelentéséről