Az Autodesk kiadta az Arnold 7.0 -t, a produkciós renderelő legújabb verzióját. A felhasználók Open Image Denoise támogatást, valamint kiterjesztett post-processing framework-öt kapnak, továbbá csökkent az Arnold GPU memóriahasználata is.
Kibővült ezenkívül a USD workflow, támogatást nyújtva a deep AOV-khoz, a light linking-hez és a MaterialX 1.38-hoz.
Az Arnold 7.0 a legújabb olyan renderelő, amely integrálva van az Open Image Denoise-al (OIDN), az Intel CPU-alapú render denoising framework-jével.
Párhuzamosan elérhető az Arnold régi CPU-alapú denoiser-ével és az Nvidia GPU-alapú OptiX denoiser-ével is.
Az OIDN és az OptiX denoiser-ek számára egyaránt hasznos az Arnold 7.0 új denoise_albedo_noisy AOV-ja, ami tükröződéseket és reflexiókat ad az albedóhoz, potenciálisan javítva a denoising minőségét.
Az Arnold 7.0 kibővíti az Arnold 6.1-ben bemutatott 'imager' post-processing node framework-öt is.
Az OIDN denoiser mellett az új imager-ek a színkorrekcióhoz szükséges imager_color_curves-t is tartalmaznak, külön görbékkel az egyes RGB komponensekhez és a luminance-hez, amint az fent is látható.
A meglévő tonemapping imager új LUT mode-t kap a LUT-based look-okhoz.
A LUT-ok bármilyen OpenColorIO 2 colour-management szabvány által támogatott formátumban alkalmazhatóak, az Arnold volt az első olyan VFX alkalmazás, amely támogatta a .cube, .look, .3dl és .clf fájlokat.
A full-frame imager-ek renderelés közben frissülnek, lehetővé téve az imager lánc output-jának előnézetét a teljes kép renderelése előtt.
Az Arnold 5.3-ban bemutatott GPU rendering framework is tovább fejlődött, a felhasználók matte support-ot kaptak a holdout effektek rendereléséhez.
A matte shader, a matte closure és a matte shape flag ezentúl mind támogatottak.
Ezenkívül csökkent a GPU memóriahasználata poly geometriák renderelése közben, a "heavy" jelenetek körülbelül 33% -kal kevesebb GPU memóriát használnak összehasonlítva az Arnold 6.2.1-el.
Az Arnold mostantól a NanoVDB-t is használja, mely az NVidia egyszerűsített GPU alapú reprezentációja az OpenVDB volume-okról, ez az Arnold 7.0 esetén további 50-60%-os memóriahasználat csökkenést jelent.
Ez a fejlesztés memória-hatékonyabbá teszi a GPU renderelést, az Autodesk szerint a GPU volume-ok kevesebb VRAM -ot fogyasztanak, mint az egyenértékű CPU volume-ok.
Az Arnold 6.0-ban bevezetett USD workflow deep render támogatással és light linking-el bővült. Az UsdImaging adapterek, melyek lehetővé teszik az Arnold-specifikus procedural-ok és shape-k átlátható használatát az USD Hydra viewer-ben szintén támogatást kaptak.
További változtatások közé tartozik az USD fájlok betöltésekor a path mapping támogatás, a motion blur kiszámításának lehetősége velocity vagy acceleration primvar-ok használatával, valamint több frame egyetlen USD fájlba írása.
A MaterialX támogatás a MaterialX 1.38 verzióra frissült, mely jelentős frissítés a rich material és lookdev adatok nyílt szabványaihoz.
A formátum változásai miatt az Arnoldból exportált look-ok és material-ok ShaderRef-ek és a Param-ok helyett Node-k és InPut-ok kombinációiban vannak kifejezve.
Bár az Arnold 7.0 továbbra is képes renderelni a szoftver korábbi verzióiból exportált MaterialX dokumentumokat, a változtatások megdöbbentőek.
Az új verzió OpenColorIO (OCIO) 2 konfigurációval érkezik, amely kompatibilis a Maya 2022 -ben bevezetett alapértelmezett OCIO 2 konfigurációval.
Az Arnold ezentúl alapértelmezés szerint OCIO colour manager-t használ, ami pedig az OCIO konfigurációt használja, és ACEScg colour space-ben renderel.
Az SSS Set Name, amely lehetővé teszi a subsurface scattering effektek elosztását a jelenet különböző objektumai között, ezentúl támogatott random walk mode-ban is, amint azt a fenti kép is mutatja.
A látható light-ok mostantól transzparensként renderelődnek, kijavítva a régi hibás működést.
A felhasználók mostantól renderelhetik az AOV-kat többrészes EXR-fájlokká, vagy több fájlformátumba renderelhetnek egyetlen AOV-t.
Ami a strukturális változásokat illeti, a C++ ls OSL shader node-k számos output támogatást kaptak, valamint támogatottá vált több párhuzamos CPU renderelés is. Utóbbit a Maya integrációs plugin-ban használták shader preview-khoz, elkerülve a fő render megszakítását.
A frissítéssel javult a teljesítmény is, különösen a progresszív renderelés.
A Triangle, Sinc, Blackman-Harris, Catmull-Rom és Mitnet filterek mind jobban teljesítenek progresszív módban, az Autodesk 48%-os teljesítménynövekedést és a memóriahasználat akár 20 -szoros javulását ígéri.
Ezenkívül az OSL textúra lookup-ok gyorsabbak, bár az Autodesk nem számszerűsíti a sebességnövekedést.
Az Arnold DCC alkalmazásokhoz készült integrációs pluginjait az új verzióval párhuzamosan frissítették, a MAXtoA 5.0 for 3ds Max, a HtoA 6.0 for Houdini és a KtoA 4.0 for Katana mind frissítve lettek az Arnold 7.0-hoz.
Az MtoA 5.0 for Maya párhuzamos CPU preview render támogatással bővült, mely lehetővé teszi, hogy a szoftver az elsődleges rendereléssel párhuzamosan frissítse a Material Viewer-t Render View-ban vagy viewport-ban.
A felhasználók az elsődleges rendereléssel párhuzamosan olyan fájlműveleteket is végrehajthatnak, mint a Render to Texture.
A napi munkafolyamatokra gyakorolt hatás szempontjából azonban a legjelentősebb frissítés valószínűleg a C4DtoA 4.0 for Cinema 4D, mely a 2018-ban bemutatott C4D node alapú material system támogatással bővült.
Az Arnold 7.0 elérhető Windows 10, RHEL/CentOS 7+ Linux és macOS 10.13-10.15 rendszerekhez. Az Integrációs plugin-ok elérhetőek 3ds Max-hoz, Cinema 4D-hez, Houdini-hez, Katana-hoz és Maya-hoz.
A szoftver csak előfizetéses alapon érhető el, a single-user előfizetések havi 45- illetve évi 360 dollártól kezdődnek. A multi-user előfizetés ára 630 dollár/év. A bővítmények ingyenesek.
Az Arnold GPU-t csak a Windows és a Linux támogatja, valamint kompatibilis Nvidia GPU-ra van szükségünk.
Olvasd el az Arnold 7.0 új funkcióinak teljes listáját az online dokumentációban