A Polygonflow kiadta a GraphN első nyilvános bétáját. Az ígéretes vizuális programozási rendszerrel egyedi tool-okat hozhatunk létre más CG -alkalmazásokhoz.
A kezdetleges kiadás - amely 100 readymade tool-t tartalmazó könyvtárral érkezik - az objektumok szétszórására összpontosít, de fejlesztés alatt állnak az általánosabb procedurális modellezési funkciók.
A GraphN jelenleg elérhető Maya-hoz, Unreal Engine 5-höz, hamarosan pedig UE4-hez, Blender-hez és 3ds Max-hoz is.
A tavaly bemutatott és január óta privát bétában elérhető GraphN vizuális programozási környezet, amely közvetlenül integrálódik a host alkalmazásokkal.
A felhasználók node-alapú workflow-kal saját tool-okat hozhatnak létre, majd kiválaszthatják, hogy melyik legyen elérhető a host alkalmazásban.
Adnan Chaumette, a Polygonflow alapítója és a Quixel korábbi tech artist-ja szerint a GraphN céja, hogy erős, széles körben elérhető plugin kreáló platformot biztosítson a CG artist-ok számára.
A GraphN jelenlegi kezdetleges kiadása objektum szétszórásra és scene layout-ra fókuszál.
A graph node-kkal pozicionálhatjuk és szétszórhatjuk az objektumokat a felületeken, támogatva a selection pattern-eket és maszkolást, valamint az objektumok egymáshoz igazítását.
Lehetőség van a geometriák, a material-ok és a textúrák beállítására, az eszközök decimálására, valamint az alapvető fizikai tulajdonságok, például az ütközés és a gravitáció támogatására is.
A toolset célja az ismétlődő gamedev és vfx feladatok automatizálása.
A bemutatott videó alapján a "a scattering, a geometry slicing az asset placement és a többi időigényes feladat már a múlté"
A Polygonflow a procedurális geometriai és fizikai funkciók mellett még GraphN 1.0 kiadása előtt kiadása előtt tervezi bevezetni a Boolean modellezést.
A GraphN hasonló, mint a már megszűnt Fabric Engine, melyet a Fabric Software fejlesztett ki saját VFX és game tool-ok készítéséhez.
A kezdetben teljesen kód alapú Fabric Engine elsősorban TD-k és tech artist-ok számára volt hasznos, míg a GraphN sokkal szélesebb felhasználói bázist céloz meg, beleértve az olyan nem tech artist-okat is, akik kevés vizuális programozási tapasztalattal rendelkeznek.
Egy YouTube kommentelő megkérdezte, hogy mik az előnyei a GrapN-nek a Houdini-vel szemben. A Polygon válasza alapján a Houdini-nek „nagyrészt olyan emberek veszik hasznát, akik technikai ismeretekkel rendelkeznek a node graph-ok logikus használatáról"
A readymade tool-ok könyvtárában jelenleg 100 tool érhető el, amelyeket a felhasználók igényeikhez igazíthatnak, illetve új egyedi tool-ok alapjául is szolgálhatnak.
A GraphN jelenleg elérhető Maya-hoz, Unreal Engine 5-höz, a nyilvános ütemterv szerint az 1.0 kiadásig támogatnia kell az instancing-et Arnold, Redshift és RenderMan render motoroknál.
Tervezik a támogatást UE4-hez, Blender-hez és 3ds Max-hoz is.
Jelenleg a tool-ok csak egy host alkalmazásban működnek, bár a Polygonflow célja az, hogy „graph-ok könnyen megoszthatók legyenek a szoftverek között”.
A GraphN kompatibilis Maya 2020+al és Unreal Engine 5-el, de csak Windows-on. Tervezik a Linux támogatását is. A szoftver jelenleg bétaverzióban van, az 1.0 verzió 2021 október/novemberre várható.
A 3ds Max és a Blender támogatása a GraphN 1.5 megjelenésével várható a jövő év elején.
A GraphN előfizetéses alapon érhető el. Azon artistok, akik évi 500,000 dollárnál kevesebbet keresnek, elérhető a Personal előfizetés, melynek ára havi 8,- vagy évi 80 dollár.
A single-seat Studio licencek ára havi 50,- vagy évi 500 dollár.
Töltsd le a GraphN ingyenes próbaverzióját a Polygonflow honlapjáról
Tekints meg a GraphN új funkcióit a szoftver nyilvános ütemtervében