Az Autodesk kiadta a Maya 2022.1-et, a 3D modellező és animációs szoftver legújabb verzióját.
A felhasználók az új kezdőképernyő és starter tutorial mellett interaktív prezentációk készítéséhez használható tool-okat, globális keresőrendszert, valamint új deformer falloff módokat kapnak. Visszahozták a Maya Viewcube-ot is, ezenkívül frissültek a Bifrost, Arnold és USD plugin-ok.
Számos új funkció segíti a kezdő felhasználók tanulási idejének csökkentését. Ezek közé tartoznak az Interactive Basics és Quick Tour tutorial-ok, valamint az Application Home kezdőképernyő, amely hozzáférést nyújt a további tutorial-okhoz és az új funckiókkal kapcsolatos információkhoz.
A Mayabot karakter rig, az Interactive Basics tutorial virtuális host-ja ingyenesen elérhető Maya-val.
A többi funkció saját interaktív tutorial-ok és prezentációk készítésében segít.
Az új Stage node lehetővé teszi a Python szkriptek szekvenciális végrehajtását guided tour-ok létrehozásához.
A 'display 2D overlays" funkció pedig különféle megjegyzések létrehozásához használható.
Az új globális keresőrendszer lehetővé teszi, hogy rákeressünk menükre, tool-okra, parancsokra és jelenetobjektumokra azáltal, hogy nevük egy részét beírjuk a szövegmezőbe.
Kapcsolódó kulcsszavakra is rákereshetük - például „haj” „XGen” helyett -, és címkék segítségével szűrhetjük az eredményeket.
Közvetlenül a keresési eredményekből elindíthatjuk a tool-okat, akár MEL vagy Python kódokat is végrehajthatunk.
Ezenkívül a Viewcube, Maya viewport navigációs widget-je (fent látható) vissza lett állítva.
Az eredeti verziót 2018 májusában távolították el, bár előtte már több kiadás sem volt kompatibilis a Maya Viewport 2.0-val.
A Maya 2022-ben bevezetett tool-ok közül is sokat frissítették.
3D-geometria létrehozására szolgáló Sweep Mesh tool egy olyan opcióval bővült, mellyel a görbéket egyesével, illetve globálisan is beállíthatjuk.
A Component Tag-ek egyéni geometriai kijelölések létrehozására szolgálnak, amelyekre a deformerek a Maya új-, topológiától független rigging-munkafolyamatának részeként alkalmazhatók, és több lehetőséget biztosítanak a tag membership szabályozására.
A deformer-ek két új falloff mode-t kaptak. A Subset mód Component Tag-okat használ a deformációk alkalmazásához a mesh egy adott részén; a Falloff pedig egyéni 3D objektumokat használ a falloff kontrolálásához.
Mostantól lehetőség van továbbá a falloff weighting-jének vizualizálásához használt színpaletta szerkesztésére.
Emellett számos egyéb kisebb felhasználói felület és workflow frissítés is történt, a teljes lista a cikk végén található linkre kattintva érhető el.
Az alapalkalmazáson kívül a Maya USD plugin - amelyet az Autodesk a Maya 2022 -ben vezetett be - ezentúl támogatja az EXR textúrák és az USDZ fájlok importálását.
Az USD for Maya 0.10 új material konvertáló és mentő opciókkal bővült.
A Bifrost for Maya multiphysics plugin és az Arnold integrációs plugin is frissült, bár ezek a Bifrost 2.2.1.2 és az MtoA 4.2.3 esetén is inkább csak hibajavítások.
Ami a pipeline integrációt illeti, FBX fájlok exportálásakor a felhasználók ezentúl a script parancsok helyett közvetlenül az export dialog-ból választhatják ki a History-t, Channel-eket, Expression-öket és Constraint-eket.
Ezenkívül a Maya most alapértelmezés szerint Python 3 módban indul - a programozási nyelv új verziójának támogatása 2022 -ben került bevezetésre -, bár a Python 2 mód továbbra is elérhető.
A Maya 2022.1 elérhető Windows 10, RHEL/CentOS 7.6-7.9 vagy 8.2 Linux és macOS 10.13+ rendszerekhez. A szoftver csak bérleti alapon használható. Az előfizetések ára havi 215,- illetve évi 700 dollár.
Sok országban azok az artistok, akik évente kevesebb mint 100 000 dollárt keresnek, jogosultak a Maya Indie előfizetésre, ennek ára jelenleg 280 dollár évente.
Olvasd el a Maya 2022.1 új funkcióinak áttekintését az Autodesk honlapján
Tekintsd meg a Maya 2022.1 új funkcióinak teljes listáját az online dokumentációban