A Nekki kiadta a Cascadeur 2021.2-t. A fizikán alapuló animációs szoftver legújabb frissítése a második kereskedelmi Early Access kiadás.
A felhasználók a Graph Editor és a Spline IK rendszer mellett új tool-okat kaptak a karakterpózok tweeneléséhez.
Bár eredetileg a Nekki saját mobilos játékaihoz fejlesztette ki a szoftvert (pl Shadow Fight 3), hamar rájöttek, hogy a Cascadeur a karakterek és creature-ok animálásának nagyon artist-barát módja.
A hagyományos animációs eszközökkel ellentétben, arra ösztönzi a felhasználókat, hogy összpontosítsanak a fizikai tulajdonságokra, például a karakter pályájára, szögmozgására, kontaktpontjaira és a talajpontokra.
A szoftver képes egy hozzávetőleges mozgást kiszámolni a beállított kulcspózok alapján.
A kulcspózok is részben automatizálhatóak egy gépi tanuláson alapuló rendszer segítségével, amely figyelembe veszi a kritikus joint-okat: a nyakat, a csípőt, a csuklót és a bokát. Ha beállítjuk az egyik pontot, a szoftver automatikusan hozzáigazítja a többit.
A fizikai és a gépi tanuláson alapuló rendszeren kívül a Cascadeur számos – már ismert – rigging és animációs eszközöket is magában foglal, más DCC szoftverekbe pedig Collada és FBX formátumban tudjuk exportálni.
A Cascadeur 2021.2 számos régóta várt animációs funkcióval kedvez a felhasználóknak.
Az új Graph Editor lehetővé teszi az egyes animációs channel-ek beállítását a görbék manipulálásával, hasonlóan mint a hagyományos DCC szoftverben.
A Tween Machine toolset egy jelenetobjektum két pózának blend-elésére - például egy karakter breakdown pózainak generálására - szolgál.
A Cascadeur régi Filter rendszerét felváltó rendszer lehetővé teszi az objektum pozíciójának, rotációjának, valamint méretének tween-elését bármilyen koordinátatengely kombinációban, három interpolációs típusban.
Mostantól lehetőség van adatok kivágására és beillesztésére, mind a Tween Machine -ben, mind a szoftver Interval Edit módjában, felgyorsítva az animáció szerkesztési folyamatát.
A kísérlet alatt álló Spline IK rendszer segítségével olyan hosszú joint láncokat riggelhetünk, mint a creature-ök farkai és kötelek.
Ezenkívül a félautomata Quick Rigging Tool számos gyakran használt skeleton template-el bővült.
A Cascadeur 2021.1 -ben bevezetett AutoPhysics toolset, mely egy már létező animáció fizikailag pontos verziójának előállítására szolgál, szintén frissült.
Lehetőség nyílt egy Point Controller group egyetlen fulcrum pont-ként történő használatára, mely hasznos bonyolultabb lábfelépítésű karakter rigek esetén.
Minőségét tekintve javultak az olyan animációk, amelyben egy karakter folyamatosan kapcsolatban marad a talajjal és fejlődött a solve sebessége is.
Egyéb új funkciók közé tartozik az AutoPosing rendszer direction controll-ere, amely lehetővé teszi annak meghatározását, hogy a karakter milyen irányba nézzen posing után.
Karakter rigek tükrözésénél lehetőség nyílt továbbá a szimmetriasíkok viweport-ban történő megjelenítésére.
A Cascadeur 2021.2 elérhető Windows 7+ és Ubuntu 16.04+ Linux rendszerekhez. MacOS verzióra legalább 2022-ig várnunk kell.
A szoftver ingyenes olyan magánszemélyek és csapatok számára, akik nem haladják meg az évi 100 000 dolláros bevételt. Az export 300 frame és 120 joint per scene-re korlátozódik.
A Pro előfizetéssel nincs export korlátozás, ennek átlagos ára évi 300 dollár.
A kiemelt támogatást is biztosító Business előfizetés évi 1000 dollárba kerül.
Az egyéves előfizetés után mindkét esetben továbbra is örök licencként használhatjuk a szoftvert, még akkor is, ha később lemondjuk az előfizetést.
A cikk megjelenésekor az előfizetések 50% -os Early acces kedvezménnyel vásárolhatóak meg.
Tekintsd meg a Cascadeur 2021.1 új funkcióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben
Töltse le a Cascadeur ingyenes verzióját a Nekki honlapjáról