A Foundry kiadta a 3D modellező, animációs, valamint renderelő szoftver legújabb frissítését. A Modo 15.1 a 15-ös verziósorozat második kiadása.
Új funkciók közé tartozik az OmniHaul, mely segíti az egyéni gesztusalapú vezérlők beállítását a tool attribútumok szerkesztéséhez, az új Curve Booleans rendszer, valamint az automatizált jelent teszteléshez használt Static Analysis rendszer.
A 15.1-es verzió támogatja a kromatikus diszperziót az mPath renderelőben, valamint az USD tiling-et és az USD fájlok valós méretarányát.
A Modo 15.1 főbb változásai közé tartozik az OmniHaul rendszer, amellyel a tool-ok attribútumait és paraméterértékeit közvetlenül 3D viewport-ban állíthatjuk be.
Az OmniHaul kiterjeszti a meglévő Channel Haul tool-ban alkalmazott megközelítést a Modo teljes toolset-jére, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy attribútumok egyéni kombinációit rendelhessék a bal, jobb és középső egérgombokhoz.
Az attribútumértékek ezután interaktív módon állíthatók be klikkeléssel és a viewport-ra történő ráhúzással, illetve amikor a funkció aktív, akkor a floating panel-be is beírhatjuk a numerikus értékeket.
A Static Analysis automatizált rendszer olyan gyakori workflow és teljesítmény hibákra teszteli a jeleneteket, mint a floating vertice-k, empty group-ok vagy nem használt képek.
A Foundry szerint a Static Analysis hasonlít a Modo Mesh Cleanup és Scene Cleanup rendszereihez, de "gazdagabb tesztkritérium-készletet" biztosít, valamint lehetőséget kínál saját egyedi jelenettesztek létrehozására.
A Curve Booleans rendszer olyan logikai műveletek végrehajtására szolgál, mint például a 2D görbék intersect-álása és subtract-álása, majd a kapott forma 3D modellé konvertálása.
A toolset célja egy olyan modellezési workflow biztosítása, amely a hagyományos polygon-alapú tool-oknál könnyebben elérhető az új Modo felhasználók számára.
A 3D Boolean tool-ok új Union All opciót kapnak, lehetővé téve egy Boolean union egyszerre több mesh-en történő végrehajtását, ahelyett, hogy egyesével kellene hozzáadni és összevonni a mesh-eket.
A már meglévő modellező tool-ok is számos frissítést kaptak, a teljes lista megtekinthető a kiadási jegyzékben.
A procedurális modellezők és riggerek új módszereket kapnak a MeshOps kontrollálásához.
A fent látható Stack Node lehetővé teszi a MeshOps értékelési sorrendjének listaként való megjelenítését a Modo sematikus nézetében, ugyanúgy, ahogyan azokat maga a MeshOps nézet is megjeleníti.
Mostantól lehetőség van a MeshOps és a deformer-ek értékelésének halasztására vagy szüneteltetésére is, ezáltal javítva az interaktív teljesítményt összetett jelenetek esetében.
További változtatások közé tartozik a kromatikus diszperzió támogatása az mPath-ban.
A Foundry továbbá szabványosította a QuickCam vezérlőit a Modo OpenGL viewport-hoz és a render előnézethez.
Meghosszabbították a Modo 14.1 és 14.2 verziókban bevezetett Universal Scene Description formátum támogatását, támogatva az UV tiling-et valamint a valós méretarányokat asset-ek USD formátumban történő importálásakor vagy exportálásakor.
A Modo 15.1 elérhető 64 bites Windows 10, RHEL és CentOS 7.6+ Linux és macOS 10.14+ rendszerekhez. A 15.1-es verzió megvásárlása hozzáférést biztosít a Modo 15 sorozat többi frissítéséhez is.
Az új öröklicenc ára 1909 dollár, a szoftver bérlése pedig havi 65,- vagy évi 659 dollártól kezdődik.
Olvasd el a Modo 15.1 új funkcióinak áttekintését a Foundry weboldalán