Alexey Vanzhula developer kiadta a hard surface modeling toolkit legújabb verzióját, a Modeler 2021-et. A frissítéssel ZBrush live linket és új tool-okat kapunk a nagy felbontású karaktermodellek retopologizálásához.
Megjegyzés: az új verzió valójában az év elején került kiadásra, de csak a múlt héten figyeltünk fel rá, amikor felbukkant a hír más CG weboldalakon.
A 2018-ban Direct Modeling HDA-ként kiadott, majd később DM-re átnevezett Modeler egyszerűsíti a Houdini-s hard surface modellezés workflow-kat.
A "Modeler" elnevezés eredetileg kifejezetten a toolkit „klasszikus modellezési környezetére” hivatkozott, melynek célja, hogy a Houdini modellezési munkafolyamatai hasonlóak legyenek a többi DCC-alkalmazáséval.
Az add-on egy real-time Boolean modellező rendszer és egy geometriai komponensekből álló könyvtárat tartalmaz, amelyből a felhasználók a szoftver KitBash tool-jával modelleket készíthetnek.
A Modeler 2021 új tool-okkal bővült az olyan nagy felbontású geometriák retopozásához, mint a karakter sculpt-ok.
Az új Topo Strokes tool lehetővé teszi, hogy edge loop-okat rajzoljuk egy nagy felbontású modellre, a Modeler olyan is felbontású geometriát generál, amely passzol a nagy felbontású surface-el.
Hasonló elven működik, mint a Maya Quad Draw vagy a Blender Poly Build, de az individuális vertice-kek elhelyezése helyett az egde loop-ok rajzolásán alapszik, ezáltal a workflow sokkal egyszerűbbnek tűnik.
Az egyes edge-k vagy vertice-kek elhelyezésének finomhangolásához a Polypen hibrid modellező és retopológiai tool-al az új edge loop-ok mesh-é vághatóak.
Ezenkívül, a ZBrush live link lehetővé teszi, hogy ZBrushban dolgozzunk egy karakter sculpt-al és retopozzuk azt Houdini-ben történő animáláshoz. A változtatások mindkét szoftverben automatikusan végrehajtódnak.
A live link jelenleg csak a Modeler Windows kiadásában érhető el.
A demo videóban láthattuk továbbá az új Lattice deformer-t, valamint az UV unwrapping és mesh aligning tool-ok frissítéseit.
A videó szövege szerint további új funkciók a Lazy Drag és a Lazy Selection. Egyiket sem mutatják külön, e cikk írásakor az online dokumentáció pedig nem érhető el.
A Lazy Drag egy olyan rendszernek tűnik, automatikusan simítja a kézi mozdulatokat a ZBrush Lazy Mouse mentén, csökkentve a szükséges „toll és egér kattintások számát.
A Lazy Selection lehetővé teszi az objektumok / komponensek explicit kiválasztás nélküli használatát.
Az interfész új viewport toolbar-t kapott a legfontosabb tool-ok gyors eléréséhez és a szimmetria vezérléséhez. A felhasználói felületet táblagépekre is optimalizálták.
A Modeler 2021 elérhető a Houdini 18.5 verzióhoz. A kommentek szerint ehhez Python 3 szükséges. Az új Studio licencek 400 dollárba kerülnek, és korlátlan számú hozzáférést biztosítanak.
További információ a Modeler 2021 új funkcióiról az Odforce fórumon