Bevezetés a Creature Design-ba

A Gnomon Workshop "Introduction to Creature Design" név alatt új oktatósorozatot indított, bemutatva a professzionális creature design munkafolyamatokat. A tutorial-okat a Lost In Space concept artistja, Kyle Brown készítette.

Az első modul több mint három és fél órányi videót tartalmaz, s főleg a digitális vázlatkészítésre/használatra, az ötletek kidolgozására, valamint a kezdetleges concept-ek kész creature design-ra való finomítására fókuszál.

A második modul négy órában foglalkozik a creature concept-ek kiszínezésével Photoshop-ban.

Első modul: hatékony vázlatkészítés a creature design ötletek feltárásához

Brown azokkal a szempontokkal kezdi, melyek meghatározzák a filmekben, tv-ben, játékokban, valamint hirdetésekben látott creature-ök design-ját.

Milyen nagy/kicsi, mennyire erős, vagy veszélyes legyen a creature? Milyen a környezet, milyen szerepet játszik benne? Van-e valamilyen egyedi képessége vagy vonása?

Második lépésként ismerteti a fényképes referenciák használatának fontosságát, mely a valós élet anatómiájából és fiziológiájából gyökerező elképzeléseket váltja ki.

Brown ezután a tipikus design munkafolyamatokkal folytatja, egyszerű, "két-értékes" konstrukció segítségével feltárja a lehetséges sziluetteket, majd másodlagos formákat is ad hozzá thumbnail-ek készítése közben.

Megvizsgálja, hogy hogyan lehet a kezdeti thumbnail-eket kidolgozottabb vázlatokká alakítani a shape és a design language változtatásával, hogy számos iterációt hozzunk létre a creature-ről.

A worshop lezárásaként demonstrálja ahogyan a végső design háromnegyedes pózzá alakul a prezentáláshoz, akár egy ügyfél számára, akár személyes portfólióhoz.

Második modul: A vázlatok életre keltése színekkel és textúrákkal

A második modul elején Brown nagyító alá veszi a creature eredeti referenciáit, elárulja hogyan adjunk hozzá színt és textúrát a kezdeti monokróm vázlatokhoz.

Ezután az első modul végső concept-jén bemutatja a színek és textúrák különböző kombinációit, majd megvitatja, hogy a valósághű textúrák miként segíthetik a fotorealisztikus eredmény elérését.

Megismerhetjük azokat a hatékony munkafolyamatokat, melyekkel többféle színvariációt generálhatunk a creature-höz, valamint azt, hogy hogyan prezentáljuk a concept változatait az ügyfélnek feedback céljából.

Az alapvető munkafolyamatok ismertetése után Brown a nulláról tervez meg egy creature-t, a szükséges technikát felhasználva mindkét volume-ból, egy adatveszteséggel nem járó workflow elérésére törekedve. A folyamat közben részletesen elmagyarázza a döntései hátterét, beleértve a sikeres döntéseket és a hibákat is.

Bónuszként kapunk egy fejezetet is Brown saját páncél- és fegyvertervezési technikáiról.

Az artist-ról

Kyle Brown olyan filmeken, műsorokon és játékokon dolgozott concept artist-ként mint a Ready Player One, a Netflixes Lost in Space, valamint a Star Citizen.

Főálláson kívül a Gnomon-nál tanít creature design-t, character development-et, valamint digitális sculpting-ot.

Ár és elérhetőség

Az "Introduction to Creature Design" 1. és 2. modul online Gnomon Workshop előfizetéssel érhető el, mely több mint 300 tutorial-hoz nyújt hozzáférést. Az előfizetés ára havi 49- vagy évi 490 dollár.

Olvass többet az 1. modulról ide kattintva

Olvass többet a 2. modulról ide kattintva

MEGOSZTÁS:
Meshmag