Az Nvidia a GTC 2021 technológiai konferenciáján bemutatta az új GPU ray tracing SDK-kat, beleértve a valós idejű direkt és indirekt illumination rendszereket, az RTXDI-t és az RTXGI-t.
A fent látható előre renderelt RTX Boulevard demo bemutatja az RTXDI-t (RTX Direct Illumination), mely az Nvidia nyilatkozata alapján több millió area light használatát teszi lehetővé egy valós idejű jelenetben.
Az Attic demo letölthető és futtatható Unreal Engine 4.26-ban. Számos Nvidia technológiát mutat be, köztük az RTXGI-t (RTX Global Illumination), az NRD-t (Nvidia Realtime Denoisers) és a DLSS-t.
A tavalyi GTC-n bejelentett RTXDI lehetővé teszi az artist-ok számára, hogy bake-lés nélkül valós időben rendereljenek több millió dinamikus area light-al felszerelt jeleneteket.
A csúcskategóriás GeForce RTX 3090 gaming GPU-val rögzített demo valójában nem ennyire ambiciózus, csupán "néhány ezer" light-ot láthatunk benne, ám ezek meglehetősen változatosak. A neon hirdetőtáblák, féklámpák, lakások ablakai, valamint vizes utak mind-mind független, dinamikus, árnyékot vető és visszaverődést generáló fényforrásként működnek.
Az Nvidia szerint az RTXDI helyettesíti a játékmotor vagy a valós idejű renderelő lighting rendszerét.
Megspórolja továbbá a light-ok azonosításával és selejtezésével, a shadow mapping-el, valamint az ambient occlusion-el járó összes költséget, ahelyett, hogy az artist-nak kellene kiválasztania a jelenet hero light-jait.
A rendszer az új, mély tanulási algoritmuson, a ReSTIR-en (Reservoir-based Spatio-Temporal Importance Resampling) alapszik. Az Nvidia developer blogján bővebben is olvashatsz a technológiáról.
A DirectX Raytracing (DXR) mellett az RTXDI SDK támogatja a Vulkan API új ray tracing kiterjesztéseit is, ez az első olyan technológia, mely képes felhasználni a Vulkan ray tracing-jét.
Szintén egyike továbbá azon kevés Nvidia technológiának, melyhez valójában nincs szükség Nvidia GPU-ra. Támogatott kártyák közé tartozik az AMD Radeon RX 6000 sorozat.
Bár az RTXDI videó technikailag lenyűgöző, inkább programozóknak készítették. Ha nagyobb mértékű vizuális polish-ra és olyan valamire vágysz, amivel valóban játszhatsz is, akkor csekkold az Attic scene-t.
Ez egy önálló futtatható fájl, mely az Nvidia Unreal Engine kísérleti fázisban álló RTX ágára épült és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy valós időben navigálhassanak az Nvidia gyönyörű USD padlásán.
Bárki, aki kompatibilis GPU-val rendelkezik, be- és kikapcsolhatja az egyes ray tracing effekteket, beleértve az RTXGI-t és az NRD-t is, lehetővé téve, hogy külön-külön is megnézhessük azokat a jelenetben.
Az Nvidia az RTXGI-t nagy teljesítményű, multi-bounce – vagy akár infinite-bounce indirect lighting rendszerként emlegeti, mely kiküszöböli a GI bake-lés szükségességéből eredő technikai problémákat.
Az NRD egy API-agnosztikus időbeli és térbeli denoising eszközökből álló könyvtár, ami kifejezetten a kis részecske-per-pixel típusú jelenetekre lett tervezve.
Az SDK-k mellett a demo bemutatja az Unreal Engine nyilvános verzióiban elérhető effektusokat is, ideértve a valós idejű ray traced árnyékokat és tükröződéseket, plusz a mély tanuláson alapuló, anti-aliasing DLSS technológiát, mely ingyenes plugin-ként érhető el UE 4.26-hoz.
Az Attic demo különálló futtatható fájlként és projektfájlként is elérhető. A futtatáshoz szükség van egy kompatibilis Nvidia GPU-ra, ideális esetben egy RTX kártyára, bár lassabban ugyan, de a régebbi GeForce GTX 10 GPU-kon is fut.
Az RTXDI és RTXGI SDK az Nvidia Developer programon keresztül érhetőek el, és integrálva vannak az Unreal Engine RTX ágába.
Az RTXDI SDK kompatibilis Windows 10-el és minden olyan GPU-val, amely támogatja a DXR 1.0+ vagy a Vulkan alkalmazást a Vulkan KHR_ray_query vagy a KHR_ray_tracing_pipeline API-kkal.
Az RTXDI SDK kompatibilis Windows 10-el, Nvidia DXR-kompatibilis GPU-t igényel.
Töltsd le az Nvidia The Attic GPU ray tracing tech demót
További információ az RTXDI-ről az Nvidia Developer honlapján
További információ az RTXGI-ről az Nvidia Developer honlapján