Az Epic Games kiadta a Twinmotion 2021.1-et, az Unreal-Engine alapú, real-time vizualizációs szoftver legújabb verzióját.
A friss verzió jobb integrációt biztosít az Epic többi szoftveréhez, egy új, kísérleti fázis alatt álló plugin-t is kapunk a Twinmotion jelenetek Unreal Editorba importálásához, valamint a Megascans asset könyvtár egy részének integrálásához.
További változtatások között szerepelnek az előre beállított, non-realisztikus render stílusok, a lighting és material frissítésétek, valamint egy olyan új rendszer, mellyel megoszthatjuk a Twinmotion Presenter-el készített projektjeinket a felhőben.
A KA-RA francia vizualizációs stúdió által létrehozott Twinmotion úgy lett kialakítva, hogy lehetővé tegye a korlátozott 3D-s tapasztalattal rendelkező építészek számára épületeik képi vagy animált megjelenítését.
A hero modelleket számos standard 3D fájlformátumba képes importálni, illetve live linkeken keresztül CAD alkalmazásokhoz is. A felhasználók ezután a beépített stock könyvtár segítségével elkészíthetik a háttér environment-et, valamint hozzárendelhetik a fényeket is.
A légköri tulajdonságokat – ideértve a felhőket, az esőt és a havat, valamint a környezeti megvilágítást a földrajzi elhelyezkedés és a napszak alapján – csúszka alapú kezelőfelületen tudjuk beállítani.
A szoftvert az Epic 2019-ben vásárolta meg, s ez év elejéig ingyenes bocsájtotta rendelkezésre, egészen a kereskedelmi kiadás megjelenéséig.
A friss verzió jobb integrációt biztosít az Epic többi szoftveréhez, különösen az UE4-hez, melyet a Twinmotion Importer for Unreal Engine plugin-nak köszönhetünk, mellyel jelenetek importálhatunk az Unreal Editorba.
Az Epic azt is lehetővé teszi, hogy előzetes concept-eket dolgozzunk ki Twinmotion-ön belül, majd más artistok UE4-en belül finomítsák azt.
A tavaly kiadott plugin, mely hivatalosan még mindig csak bétaverzió, megőrzi a Twinmotion jelenet legfontosabb jellemzőit, beleértve az asset-eket, anyagokat, a rétegek hierarchiáját és a világítást.
A bonyolultabb funkciók, úgy mint az időjárási effektek, napszakok, helyalapú megvilágítások, kamera effektet, valamint a Twinmotion library egyes asset típusai továbbra sem támogatottak.
A Twinmotion Importer workflow-ja az Epic Games Cad assetek UE-ben történő importálása szolgáló toolset-jén, a Datasmith-en alapszik.
A vállalat megkezdte a Datasmith Direct Link támogatás hozzáadását más szoftverekhez.
A funkció szinkronizálja a geometriát és a BIM információkat egy külső CAD vagy DCC alkalmazás és a Twinmotion között, mely végső soron a szoftver egyéb integrációs bővítményeinek helyettesítésére szolgál.
Egyenlőre csak a Revit kapta meg az új importer-t, így lehetővé vált több Revit fájl szinkronizálása is ugyanazzal a Twinmotion projekttel, azonban még nem konvertálja automatikusan az objektumokat és anyagokat eredeti Twimotion ekvivalenseikre.
Az Epic elérhetővé tette továbbá a Megascans library néhány asset-jét a Twinmotion-ön belül, kezdve a "3D Assets" és "Surfaces" kategóriákkal.
A könyvtár, amelyet az Epic 2019-ben vásárolt meg, ingyen használható az UE4-el.
Az artist-ok ezentúl közvetlenül a Twinmotion asset library-ben keresgélhetnek a Megascans asset-ek és surface material-ok között, majd letölthetik azokat a felhőből tárolásukhoz és használatukhoz.
Az egyéb Megascans contentek, beleértve a 3D-s növényeket és ecseteket, jelenleg nem állnak rendelkezésre az asset library-n keresztül, a texture map-ek felbontása pedig 2K-ra van korlátozva.
A Twinmotion 2021.1 további fontos változásai közé tartozik a Presenter Cloud, mely egy új rendszer a Presenter-rel létrehozott content-ek megosztására.
A rendszer célja, hogy lehetővé tegye a low-end hardvereken dolgozó ügyfelek számára a Twinmotion content-ek megtekintését egy egyszerű webböngészőn keresztül.
Fokozatosan kerül bevezetésre, jelenleg csak a fizetős, kereskedelmi licenccel rendelkező felhasználók számára érhető el, bár valószínűleg az ingyenes licencekkel dolgozó hallgatóknak és oktatóknak is elérhető lesz a jövőben.
A megosztott projektek maximális fájlmérete 2 GB lehet, és maximum 100 emberrel oszthatjuk meg a tartalmakat.
A Presenter fájlok mostantól támogatják a Twinmotion 2020.2-ből ismert Phasing nevű multitrack timeline-alapú toolset-et is az épületek építési ütemtervének vizualizációjához.
Hat új, Twinmotion-ben és Presenter-ben is elérhető readymade technikai render stílust is kapunk: hidden line, shaded hidden line, clay material, wood, valamint metal.
A heightmaps-ek támogatást kapnak, lehetővé téve a növényzet árnyalatainak és színeinek megváltoztatását, a törzsek és a levelek esetében is.
A beépített asset library 140 asset-et tartalmaz a Megascans content-ek mellett, úgy mint fák, edzőgépek, pózolt emberek, s el is menthetjük őket kedvencekként.
Az Epic Games megváltoztatta a Twinmotion projektek geometriai adatstruktúráját.
Habár a frissítéssel javult az „általános teljesítmény és stabilitás”, a projektfájl betöltésének ideje megnövekedett, valamint hivatalosan nem kompatibilis a Twinmotion 2018-as és korábbi verzióival.
A Twinmotion Windows 10 és macOS 10.14.6+ rendszerekhez érhető el. Az integrációs plugin-ok az ArchiCAD 19+, SketchUp Pro 2017+, Revit 2017+, Rhino 5+ és RikCAD 9+ alkalmazásokhoz állnak rendelkezésre.
Az új licencek MSRP-je 499 USD. A szoftver tanulók és oktatók számára ingyenes.
A Twinmotion Importer for Unreal Engine kompatibilis a Twinmotion 2020.2 és újabb verziókkal, valamint az Unreal Engine 4.26-al.
Olvasd el az Epic Games összefoglalóját a Twinmotion 2021.1-ről
Tekints meg a Twinmotion 2021.1 új funkcióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben