A Chaos Czech kiadott pár preview-t a hamarosan megjelenő - 3ds Max és a Cinema 4D produkciós renderelő - Corona Renderer 7 funkcióiról.
A Cinema 4D-s verzió új funkciói között szerepel a az OpenVDB fájlok importálása és renderelése, továbbá mindkét verzió továbbfejlesztett tone mapping-et, új PBR material-okat, valamint jobb material interoperabilitást kapott.
Tekintettel arra, hogy a 6-os verzió csak a múlt hónapban érkezett, a Corona Renderer 7 még mindig eléggé korai fejlesztési fázisban van.
A bejelentett funkciók egy részét a 6-os verzióval együtt kezdték kidolgozni, beleértve az új Corona Volume Grid-et a Cinema 4D-hez.
A 3ds Max kiadáshoz hasonlóan ez lehetővé teszi a felhasználók számára a volume-ok OpenVDB formátumban történő importálását és renderelését, mint például a felhők vagy a füst.
A Cinema 4D továbbá támogatja a Cinema 4D R20-ban bevezetett Multi-Instances rendszert is.
Mindkét kiadásban frissítik a tonemapping rendszert, amelynek célja, hogy a felhasználók Corona VFB-ben belül tudjanak utómunkázni, ahelyett, hogy képeket kellene exportálniuk olyan szoftverekbe, mint például a Photoshop.
Az online ütemterv megemlít egy új, gyorsabb colour picker-t is, amelyre a Chaos Czech blogbejegyzése nem terjed ki.
A Chaos Czech több Corona Renderer 7 funkciót is bejelentett, köztük az új "grounds up PBR material-t", melyet CoronaPhysicalMtl-nek neveztek el.
A material számos olyan funkciót tartalmaz, mint a V-Ray 5 standard material-ja, beleértve a szövetek "sheen" beállításait, valamint a "clear coat layer"-t autó festéshez.
A jelenlegi Corona material CoronaLegacyMtl néven marad elérhető. A Chaos Czech egy olyan beépített konvertálón dolgozik, mely a régi material-okat physical material-okká alakítja.
A régi 3D displacement rendszert hivatalosan eltávolították a Corona Renderer 7-ből, a Corona Renderer 5-ben bevezetett nagyobb teljesítményű 2.5D displacement javára.
A Chaos Czech blogbejegyzése lerántja a leplet a Corona Renderer 7 PBR material-járól.
A Quixel szerint az új material-t úgy tervezték, hogy kompatibilisebb legyen más renderelőkkel, valamint a Subtance Suite-al és Quixel Mixer-el létrehozott material-okkal. Ezen felül pontosabb és energiatakarékos is.
Mindazonáltal sajnos a renderelés nem gyorsabb és nem használ kevesebb memóriát. A blogbejegyzés nem ad információt a renderelési idő és a memóriahasználat növekedéséről/ csökkenéséről az egyes jelenetek esetében.
A clear coat layer és a sheen control-ok a régi physical material kulcsfontosságú változása, beleértve a Metalness parameter-t a más DCC eszközökkel való kompatibilitás javítása érdekében.
Alap módban a új PBR material támogatja a metalness/roughness workflow-t, de a felhasználók visszaválthatnak a régi material által használt specular/glossiness workflow-ra.
Az anizotrópia támogatott a fénytörésekhez és visszaverődésekhez, lehetővé téve a kausztikus effekt-ek létrehozását az üvegtárgyakon.
A cikk megjelenésekor a PBR material egy majdnem végleges változata elérhető a Corona Renderer for 3ds Max-ban, és hamarosan várható a Cinema 4D-s kiadás is.
A Corona Renderer 7-et 2021 második negyedévében tervezik kiadni.
A jelenlegi stabil kiadás, a Corona Renderer 6, 64 bites 3ds Max 2013+ és Cinema 4D R14 + verziókhoz érhető el. Az előfizetési árak havi 28,50 dollártól (24,99 €) vagy évi 330 dollártól (289,99 €) indulnak.
Olvass többet a Corona Renderer 7-ről a Chaos Czech blogbejegyzésében