Az Amazon Web Services a legújabb nagy tech cég, amely támogatja a Blender-t, a nyílt forráskódú 3D szoftvert, követve az AMD-t, az Epic Games-t, a Facebook-ot, az Nvidia-t és az Unity Technologies-t a Blender Development Fund vállalati védnökeként.
Az AWS három éven át legalább évi 120 000 eurót adományoz a Blender fejlesztésére. A pénzt a Blender karakteranimációs eszközeinek fejlesztésére fogják fordítani.
Az AWS hatodikként csatlakozott a Blender vállalati védnökeinek sorához, miután a rivális Epic Games tavaly nyáron 1,2 millió dolláros adományozott az alapnak.
Csakúgy, mint az AMD, a Facebook, az Nvidia és az Unity Technologies, az AWS vállalati védnöki státusza is legalább évi 120 000 eurót generál a Blender Fejlesztési Alap számára.
Az AWS az első olyan nagy adományozó az Epic Games mellett, amely legalább három évre elkötelezte magát, vagyis a teljes támogatás összege minimum 360 000 euró.
Az adomány abban a tekintetben is szokatlan, hogy a pénzt egy adott eszközkészlet fejlesztésére fordítják.
A Blender blogbejegyzése szerint a pénzből az „Animation 2020” projektet fogják finanszírozni, hogy „áttervezzék és frissítsék a Blender karakteranimációs rendszerét az elkövetkező évtizedre”.
A program specifikációit Jason Schleifer, az AWS kreatív igazgatója és a DreamWorks Animation karakteranimáció részlegének korábbi vezetője vizsgálta felül.
A DreamWorks elhagyása után Schleifer társalapítója lett a Nimble Collective cloud animációs platformjának, melyet tavaly vásárolt meg az AWS.
Az Amazon Web Services-hez kapcsolódó egyéb 3D technológiák közé tartozik a Lumberyard game engine és Deadline renderfarm management rendszer.
"Mindig szívesen dolgozok együtt más tehetségekkel a Blender fejlesztésében" - mondta Ton Roosendaal, a Blender Alapítvány elnöke. „Az AWS támogatásának köszönhetően további csúcsfejlesztőket toborozhatunk, akik segítségével a Blender karakteranimációs eszközeit új szintekre emelhetjük"
Olvasd el a Blender Development Fund bejelentését az AWS adományáról.