Moslem Tavakol game artist-nak köszönhető az az új önálló tool, amely leegyszerűsíti a geometrián alapuló haj létrehozásának folyamatát real-time és game munkák során. Ismerd meg a Fiber Shop-ot!
Az új tool lehetővé teszi, hogy a felhasználók szálas haj 'sheet'-eket készítsenek, majd 3D hair card-okká konvertálják azokat, melyeket aztán FBX formátumban exportálhatnak más alkalmazásokba, vagy kiégethetik 2D textúrákba.
A Maya add on-jához, a Coiffure-hoz hasonlóan a Fiber Shop is leegyszerűsíti a standard haj konvertálását úgy, hogy rengeteg haj 'set'-et 'bake'-el textúrába, majd a textúrákat 'card'-okra teszi.
A felhasználók a hajszálak alakját paraméterek segítségével módosíthatják a kívánt szóródás, hajlás, göndörödés, csavarodás, zaj és összetapadás beállításához.
Ezek után a szálak egy rétegalapú színező rendszerrel színezhetők.
A változások real-time jelennek meg a szoftver viewport ablakában, amely támogatja a PBR textúrákat és a képalapú lighting-ot, illetve a felhasználóknak lehetősége van a fények interaktív módon történő áthelyezésére is.
Az elkészült hajrészeket ki lehet bake-elni textúrákba, a szoftver 10 általános textúra pass-t exportál, beleértve a geometria-alapú ambient occlusion-t - 4,096 x 4096 képpont felbontásig - alpha channel-el.
Az egyes haj card textúrák elrendezése testreszabható UV space-ben.
A 3D-s haj exportálható játékmotorokba vagy más DCC-alkalmazásokba FBX formátumban, akár 3D cards standardként is.
A Fiber Shop csak 64 bites Windows rendszereken fut
A szoftver bérelhető alapon érhető el, évi 100.000 dollár alatt kereső artist-ok élhetnek az Indie előfizetés is, mely 39,90 dollárba kerül évente. A studio előfizetés 99.90 dollár/év.
Vásárlás előtt lehetőségünk van az ingyenes verzió kipróbálására, amely korlátozza az exportálható textúra térképek számát és felbontását.