Az AXYZ design bemutatta az anima 4.0-t, a crowd animációs szoftver nagy frissítését, melynek köszönhetően az eddiginél is valósághűbb karakteranimációt érhetünk el, különösen hero animációk esetében.
Az új kiadás egy Maya integrációs plugint is bevezet a meglévő 3ds Max, Cinema 4D és Unreal Engine integrációk mellett.
A vizualizációra és kevésbé részletes crowd animációs munkákra szánt szoftver lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy AI által vezérelt crowd szimulációs rendszer bonyolultsága nélkül adjanak hozzá animált karaktereket a jelenethez.
A felhasználók a crowd karakterek útvonalát közvetlenül viewport-ban rajzolják meg, majd elhelyezik a tárgyakat, bútorokat, közlekedési lámpákat, valamint kijelölik az olyan területeket, melyeket szeretnének, ha elkerülne a karakter.
A szoftvert az AXYZ design saját Metropoly riggelt karaktereire tervezték, de importálhatóak saját karakterek is.
3ds Max, Cinema 4D, Unreal Engine és Maya integrációs plugin-ok is rendelkezésünkre állnak.
Az animált jelenetek exportálhatók FBX, OpenCollada vagy V-Ray .vrscene formátumban is. Az output kompatibilis a legtöbb renderelővel, beleértve az Arnoldot, a Corona Renderert és az OctaneRender-t.
Az AXYZ design szerint az anima 4.0-t „forradalmi” változást hoz, de nem az új funkciók, hanem a 3D karakterek minőségének növekedése miatt.
Az anima 3.5-ös verzióval kaptunk néhány riggelt karaktert animáláshoz, és néhány pózolt karaktert is állóképekhez.
Az Anima 4.0 egy új „Ambient 3D” karakterosztályt vezet be, melyek nem teljesen animálhatóak, de néhány, már előkészített animációval érkeznek, például légzés és végtagmozgások, valamit szemkontaktust is fel tudnak venni a nézőkkel vagy más karakterekkel.
Az Axyz a posed karakterek teljes könyvtárát Ambient 3D karakterekre tervezi frissíteni a jövőben
A cég bemutatta a ‘4D Digital Humans"-t is, melyeket hero animációhoz használhatunk és különböző arcanimációkat és ruhamozgásokat tartalmaznak. Motion capture-re épülnek, valamint az új algoritmus lehetővé teszi, hogy 5 GB adatot 150-250 MB-ra tömörítsünk.
Az eredményeket a fenti demo videóban láthatod: a ruhák mozgása némelyik felvételnél nem eléggé polish-olt, de életet visznek az animációba.
Az Axyz nyilatkozata alapján egy többmagos CPU-n lehetséges „sok ilyen karakter egyszerre történő felhasználása, és a 120 fps elérése Unreal Engine-ben.
Unreal Engine fejlesztője, az Epic Games múlt héten bejelentette, hogy a Twinmotion 2020.1-ben is megtalálhatóak az Axyz karakterei.
Az új verziónak hála, a cég online áruházából, közvetlenül a szoftveren belül vásárolhatunk új karaktereket, valamint letölthetjük a már megvásárolt tartalmak frissítéseit is.
Az új verzió megjelenésével javult a viewport lejátszási sebessége a sok-karakteres jelenetek esetében, beleértve az új LOD rendszert és a GPU dekódolás támogatását, ez utóbbi „kompatibilis Nvidia GPU-kon” működik.
Az online dokumentációban nem találunk további részleteket, de az AXYZ design kezdőoldalából sejtve a GPU-dnak csak a CUDA-t kell támogatnia.
A valós idejű teljesítmény javítása érdekében az Unreal Engine bővítményt is frissítették: a 20 karakteres jelenetek képkockasebessége egyetlen GeForce GTX 1080 GPU-n is 8x nagyobb.
Ezenkívül a cég Metropoly karaktergyűjteményét „a magasabb és következetesebb minőség érdekében újradolgozták”. A változtatások kompatibilisek az anima korábbi verzióival.
Az anima 4.1 64 bites Windows 7+ operációs rendszerekhez érhető el. Az integrációs bővítmények a 3ds Max 2014+, a Cinema 4D R15 +, a Maya 2018+ és az Unreal Engine 4.23+ verzióihoz érhetők el.
Az új licencek ára 279 euró (kb. 340 dollár), ami 30 euróval több, mint az előző verzióé.
A Lite verzió ingyenes, melyet kereskedelmi munkákra is használhatunk, de az animációt 4 mp-re korlátozza. A renderelés még mindig korlátlan.