A Gnomon Workshop Lighting & Look Dev Alapok Vol. 1: Világításelmélet útmutatójának segítségével megismerkedhetsz a 3D-s jelenetek megvilágításának alapjaival.
Az ötórás workshopot a Digital Domain look dev és lighting lead-je, Adrien Vallecilla rögzítette. Ez az első olyan tutorial sorozat, amely a visual effects és általános CG-munkák lighting és lookdev részét fedi le.
A videóban Vallecilla kitér a 3D-s jelenet megvilágításának lényegére, kezdve a virtuális és a valóságos lighting közötti különbségekkel.
Ezután elmagyarázza, hogyan lehet valósághű lighting-ot beállítani egy jelenethez, hogyan érhetjük el a természetes fény érzetét, és hogy hogyan lehet optimalizálni a lighting és rendering beállításokat.
A videókat Maya és Redshift segítségével rögzítették, de az elmélet alkalmazható bármely 3D szoftverre: Vallecilla elmagyarázza a GPU engine-el (például a Redhsift) és a CPU renderelőkkel való renderelés közti különbségeket.
A képzés végén megtudhatjuk, hogy a Redshift render pass-okat hogyan vigyük át Nuke-ba a végső kép létrehozásához.
A videók mellett a Maya jelentfájlok, HDR képek és a Cryptomatte fájlok is letölthetőek.
Adrien Vallecilla a Digital Domain look dev és lighting lead-je, ahol olyan filmeken dolgozott, mint az Avengers: Infinity War, a Terminator: Dark Fate és a Spider-Man: Homecoming.
Több mint öt éve dolgozik a VFX iparban, olyan stúdiókban, mint a Scanline VFX és az MPC. A Gnomon Workshop-nak további két tutorialt is készített a Maya-ban való renderelésről és lighting-ról.
A Lighting & Look Dev Alapok Vol. 1: Világításelmélet tutorial a Gnomon Workshop online előfizetésével érhető el, amely több mint 300 oktatóanyaghoz nyújt hozzáférést. Az előfizetések ára 49 dollár havonta, vagy 490 dollár évente.
Olvass többet a Lighting & Look Dev Alapok Vol. 1: Világításelmélet-ről.