A CLO Virtual Fashion kiadta a Marvelous Designer 10.0-t, a 3D clothing design tool legújabb frissítését, új Wrinkle és Release brushokkal a még realisztikusabb gyűrődésekhez.
A frissítés lehetővé teszi az avatar méretének és testarányainak testreszabását, valamint a ruházat automatikus refit-elését, továbbá támogatást kapott a Substance .sbsar formátum és a "pen pressure".
Ez az első olyan Marvelous Designer verzió, amely csak előfizetéses alapon érhető el, miután a CLO Virtual Fashion az év elején bejelentette az öröklicencek megszüntetését.
A játék- és animációs stúdiók által széles körben használt Marvelous Designer a virtuális anyagrészek összevarrásával lehetővé teszi az artistok számára a valósághű ruhák tervezését.
A felhasználók a karaktermodellt OBJ vagy Collada formátumban importálhatják, majd az eredményt exportálhatják 3D alkalmazásokba, OBJ, PC2 vagy MDD formátumokban.
A 3D ruházat reagál a gravitációra és a szélre, az így kapott szimulációk is exportálhatók.
A Marvelous Designer 10.0 újdonságai közé tartoznak a Wrinkle and Release brushok: a két új ecset a 3D-s ruhák valósághű gyűrődéseinek megformálásához használható.
A Wrinkle brush az ecset alatti területet ráncokká deformálja; a Release brush használatával pedig visszaállíthatjuk az eredeti állapotot.
Mindkettő rendelkezik a megszokott funkciókkal.
Nagyon népszerűek most az ilyen tool-ok az iparban, hasonló sculpt brush-ok kerültek bevezetésre mind a ZBrush-ban, mind pedig a Blender-ben év elején.
A 9.5-ös verzióhoz hasonlóan most is kapunk új 3D-s avatarokat, a weboldal képei alapján anime-stílusú női karaktereket.
Lehetőségünk van az avatarok testreszabására is, beleértve magasságukat, szélességüket és olyan egyéni testarányaikat, mint a végtagok hossza, a mellkas, a derék és a csípő kerülete.
A felhasználók az OBJ formátumban importált egyedi avatarokat is méretezhetik.
Az új Auto Fitting rendszer képes fél-automatikusan átszabni az egyik avatár számára készített ruházatot egy másik testarányaira: a munkafolyamatot a fenti videó szemlélteti.
Úgy tűnik, hogy a funkció nagyon sokféle testformánál működik, a teaser videóban a cikk elején láthatjuk, hogy hogyan szabtak át egy ruhadarabot emberről kutyára.
A Marvelous Designer 10.0-el együtt az UV Editor is frissült, új lehetőségekkel a textúra méretarányának, helyzetének és tájolásának szabályozásához a ruha felületén, amint az a fenti videóban is látható.
A felhasználóknak most már lehetőségük van a textúra típusok között is váltani UV módban (diffuse, normal, specular stb).
További változás a Substance Designer .sbsar formátumának natív támogatása, valamint a "pen pressure" rajztáblák használatakor.
Ez az első olyan Marvelous Designer verzió, amely csak előfizetéses alapon érhető el, miután a CLO Virtual Fashion az év elején bejelentette az öröklicencek megszüntetését.
Egyéni felhasználók számára az előfizetés ára havi 39 és 50 dollár közé tehető, stúdiók esetében a network előfizetés ára évi 1900 dollár.
A CLO Virtual Fashion szerint a már megvásárolt öröklicencek a Marvelous Designer 12.0-ig 2020-as őszi megjelenéséig lesznek elérhetőek. (feltéve ha a cég betartja az ütemtervet)
Addig is felcserélheted az öröklicencedet egy egy éves előfizetésre, bár annak ellenére, hogy az éves előfizetés olcsóbb, fizetned kell érte.
Az új árképzésről ITT találsz részleteket.
A Marvelous Designer 10.0 elérhető Windows 7+ és OS X 10.8+ rendszerekhez.
A szoftver már csak bérelhető, a személyes előfizetések 39 dollár havonta, vagy 280 dollár évente. A vállalati előfizetések ára standalone licencek esetén évi 1700 dollár, network licencek esetén pedig 1900 dollár.
Olvasd el a Marvelous Desinger új funckióinak összefoglalását a termék weboldalán
Olvasd el a Marvelous Designer 10.0 új funckióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben