Biztos hallottál már a Treehouse Ninjas formációról. Ha esetleg még nem, ne légy rest bepótolni a lemaradást ezen a linken keresztül:
https://www.treehouseninjas.com
A csapat nem kisebb címeken dolgozott eddig, mint a Wolfstein, a The Heretic trailer és a nemsokára - talán - debütáló Cyberpunk 2077. Ezen nevekből kikövetkeztethető, hogy elég sok éves-, és elég komoly szakmai háttér van a csapat tagjai mögött.
Egy szó, mint száz, a Treehouse Ninjas 3 részes előadást tartott a Mundos Digitales kongresszusán ami valljuk be, osztatlan sikert aratott.
Maga a téma úgy gondolom, hogy nagyon érdekes és hiánypótló. Leginkább azoknak ajánlott, akik legalább hobbi szinten otthon vannak a filmek és játékok témakörében, de mindenki számára fogyasztható minőségű a tartalom.
- A Mesharray csapata kapta a megtisztelő feladatot, hogy elkészítse a videókhoz tartozó magyar feliratot, ezáltal az is élni tud az előadás adta lehetőségekkel, aki nem ért folyékonyan angolul. -
Ennek okán összeírtunk egy kis beszámolót arról, hogy miért is éri meg végignézni az összesen 134 perces, ízig-vérig film- és játékiparral kapcsolatos előadás-sorozatot.
Első rész
Az első 52 perce az előadásnak a The Heretic trailer munkálatait dolgozza fel. Az előadó Mauro Frau, akinek - egy gyors bevezetést követően - megismerhetjük röviden az életpályáját, ezáltal sok érdekes témát érintve. Mauro karrierútját és tapasztalatait alapul véve összehasonlítjuk a néhány évtizeddel ez előtti játék- és filmipart a jelenlegivel. Sok fontos következtetés levonható az összehasonlítás során, Mauro életpályáját követve pedig izgalmas időutazást fogunk tenni az ipar kialakulásától napjainkig.
Ezt követően a téma átterelődik a tartalomra, amit ezek az iparágak gyártanak. Szó esik a hideg- és meleg médiáról, és ezek szerepéről a játék- és filmiparban. Betekintést nyerhetünk a Treehouse Ninjas csapatába, a cég hátterébe és mindennapjaiba. Innen pedig egyenes átkötés következik a The Heretic trailer fejlesztésébe.
Ezen a ponton érünk a videó leginkább tárgyilagos szakaszába. Mauro pontról pontra végigvezet minket a projekt elkészülésének folyamatán. Hallhatunk gondolatokat és beszámolókat a Unity tech demo csapatával való együttműködésről, a kezdeti nehézségek megoldásairól, illetve a lenyűgöző végeredményt produkáló gyártás kulisszatitkairól.
Második rész
Az érthetőség szempontjából, a második rész elején gyorsan áttekintjük az előző rész témaköreit. Átbeszéljük a konklúziókat a játékok és filmek történelmének összehasonlításával kapcsolatban, majd ezt az egész témakört egy kicsit szociálisabb oldalról is megközelítjük. Szó esik a generációk közti különbségekről, és arról, hogy miként hatnak a játékok és filmek a mai fiatalokra.
Ezt követően technikai vizekre evezünk, megvizsgáljuk a múlt és a jelen technológiai vívmányait, illetve kitérőt teszünk a jövőben várható fejlődési mérföldkövekre is.
A videó második felében olyan izgalmas témakörök boncolgatására kerül sor, mint:
Végül a második rész a történetmesélés felépítésének konklúzióival zárul.
Harmadik rész
Az első pár percben szokás szerint felfrissítjük az eddig beszélteket, illetve összekötjük őket a jelen videó tartalmával.
Kezdésnek bele is vágunk a 'realtime' gyártási módszer részekre szedésébe, leginkább a filmek világában. Mauro szemlélteti a metódus különböző felhasználási területeit, és levonja a következtetéseket arról, milyen fejlődések várhatóak a jövőben ezen a területen.
A következő szakaszban kicsit átvándorolunk a filmek és játékok gyártásának gyakorlati problémáira, megoldásaira. Leginkább az a felvetés van központba helyezve, hogy amíg a filmeket csak egyszer kell legyártani és ezt követően késznek nyilváníthatóak, addig a játékok folyamatos felügyeletet és fejlesztést igényelnek. Izgalmas téma.
A produkciós modelleket hátrahagyva még inkább belemélyedünk a gyártás rejtelmeibe. Mauro külön részekre szedi a filmgyártás lépcsőfokait, és mindegyiknél összegzi a nekünk szükséges (vagy nem szükséges) technológiát, ami sok esetben még kiforratlan, más esetekben pedig már emberektől veszi el a munkájukat.
Innen pedig egyenesen át is kanyarodunk a mesterséges intelligencia témakörébe. Ez egy elég gyakran szóban forgó dolog mostanában, nem véletlen, hogy Mauro is a beszédébe szőtte. Az MI, mint tudjuk már ma is szerves részét képezi a film- és játékiparnak, de Mauro azt is elmondja, hogy hogyan és miért.
A harmadik rész utolsó harmadában először a két ipar közötti munkahely váltásról esik pár szó. Kitérőt teszünk arra, hogy milyen tapasztalattal rendelkeznek az artistok és mire van szükség ahhoz, hogy a játékiparból a filmiparba vándorolj, esetleg fordítva.
Ezt követően párhuzamba helyezzük a kis és nagy stúdiók közti hasonlóságokat-különbségeket, és mélyebben belemegyünk a távmunka fogalmába is.
Utoljára, de nem utolsó sorban még visszatérünk kicsit a mesterséges intelligencia jövőre tett hatásaira. Megnézzük a dolog pozitív és negatív oldalát, megpróbáljuk elképzelni az MI tevékenységéből fakadó következményeit.
Zárásként Mauro összefoglalja a három részben érintett témakörökből levont következtetéseket, ejt még pár szót ezek jövőre tett hatásairól és megköszöni a figyelmet.
Összességében elmondhatjuk, hogy ez a videó sorozat egyaránt hasznos és érdekes lehet laikusoknak és szakmabelieknek. A témakörök több oldalról is meg vannak közelítve, javarészt egyszerű és figyelemfelkeltő módon elmagyarázva.
Reméljük a jövőben is számíthatunk hasonló, kifejezetten hasznos előadásokra a Treehouse Ninjas-tól.
A három videó linkjét itt találod:
For more info about The Heretic, visit: https://unity.com/the-heretic