Az Autodesk kiadta az Arnold 6.1-et, a VFX ipar standard produkciós renderelőjének legújabb verzióját, mely új framework-öt kapott a utó-effektekhez és a fizikailag helyesen beágyazott dielektrikumok rendereléséhez.
Az új verzió támogatja továbbá a textúrák részleges betöltését, valamint kezdeti supportot kapunk a light linking-hez és az USD jeleneteken belüli light shape-ekhez.
A 3ds Max, a Cinema 4D, a Katana és a Maya integrációs bővítményei szintén frissültek.
Az Arnold 6.1 új framework-öt vezetett be, ami lehetővé tesz post effect-ek hozzáadását rendereknél, szóval csak adjunk hozzá új "imagers" node-okat a képek módosításához, mielőtt azok elérnék az output driver-t.
A kezdeti verzióban öt imagers áll rendelkezésre a képek tonemapping rendezéséhez, valamint a színkorrekciók, lencseeffektusok, expozíció és a fehéregyensúly beállításához.
Az imagers node-ok láncba állíthatók, s felhasználhatók mind a végső minőségű, mind az interaktív renderelés során, bár jelenleg csak a már létező imager-ek szerkesztése lehetséges az IPR során, újak hozzáadása nem.
A frissítés egy új rendszert is bevezet a beágyazott dielektrikumok renderelésére, ahol a transzparens anyagokat, például az üvegtartályban lévő vizet átfedő térfogatként modellezik.
Arnold Standard Surface shader dielektromos prioritási lehetőséggel rendelkezik, ami lehetővé teszi az artistok számára, hogy ellenőrizzék, az átfedés tartományán belül melyik anyag határozza meg a dielektromos tulajdonságokat, például a törésmutatót (IOR).
A régi verziótól eltérően - mely még mindig elérhető global property beállításával - az új rendszer helyesen számítja ki a fénytörést a material-ok közötti határokon.
Az Arnold GPU támogatást kapott a részleges textúrabetöltéshez, ezzel csökkentve a memóriahasználatot, tiled vagy mipmapped textúrájú jeleneteket renderelésénél, például .tx formátumban.
Az Autodesk szerint egy tipikus jelenetben a textúrákhoz szükséges memória mennyisége „akár ötször kisebb is lehet”,bár a GPU teljes memóriahasználatának csökkenése kisebb.
A bemutatott jelenetben az általános GPU memóriahasználat 2,2-szer alacsonyabb az Arnold 6.1-ben, mint az Arnold 6.0.2-ben.
További változások a light AOV-csoportok támogatása a light path expression-ökön belül, és kezdeti támogatás a light linking-hez, jelenleg ez nem támogatott volume-nál.
A frissítés az Universal Scene Description-alapú produkciós pipeline-ok kezdeti támogatására is épít, amellyel az Arnold 6.0-ban már találkozhattunk,valamint az Arnold USD mostantól támogatja az UsdLuxShapingAPI-t. Ez azt jelenti, hogy a spot és az IES fényeket az USD formátumú jelenetek támogatják.
A Hydra render delegate, mely lehetővé teszi az Arnold számára, hogy viewport renderer-ként fusson olyan alkalmazásokban, mint a Katana vagy a Solaris, mostantól támogatja a per-face hozzárendeléseket és az UsdTransform2d preview shader-t.
Ezenkívül rengeteg teljesítményjavulás történt, különösen a Windows rendszeren: az Autodesk szerint Arnold most „átlagosan 7–8% -kal gyorsabban fut” az operációs rendszeren.
Az IPR render-ek interaktivitása és az adaptive sampling is tartalmaznak individuális fejlesztéseket.
A DCC szoftverek legtöbb integrációs bővítménye frissült: a MAXtoA 4.2 for 3ds Max, a C4DtoA 3.2 for Cinema 4D, a KtoA 3.1 for Katana és az MtoA 4.1 for Maya is támogatják az Arnold 6.1 összes funkcióját.
A cikk megjelenésekor idején csak a Houdini integrációs pluginja, a HtoA nem támogatja az új funkciókat.
Az Arnold 6.1 elérhető Windows 7+, RHEL / CentOS 6+ Linux és Mac OS X 10.11+ rendszerekhez.
Az integrációk a 3ds Max, a Cinema 4D, a Houdini, a Katana és a Maya számára érhetők el, és van egy régi plugin a Softimage számára is.
A szoftver rental-only alapon érhető el, a single user feliratkozások ára havi 45 - vagy évi 360 dollár, míg a multi-user feliratkozások évi 630 dollártól kezdődnek. A plugin-ok ingyenesek.
Az Arnold GPU csak Windows és Linux rendszereken támogatott, kompatibilis Nvidia GPU szüksége hozzá.
Olvasd el az Arnold 6.1 összes új funkcióját az online dokumentációban.