A Blender Foundation csatlakozott a Khronos Group-hoz

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Blender Foundation csatlakozott a 3D grafikával foglalkozó, open standard testülethez, a Khronos Group-hoz.

Tagként az alapítvány részt vehet a Khronos azon munkacsoportjaiban, melyek a Blender open standard-jein dolgoznak, mint például az OpenCL és az OpenXR, valamint a Vulkan, melyhez tervezik a támogatást.

A Blenderben használt legfontosabb grafikai standard-ek fejlesztése

A 3500 dollárba kerülő Khronos Group Associate Membership lehetőséget ad olyan fejlesztőknek, mint a Blender Foundation, az OctaneRender, valamint az Otoy a munkacsoportokban való részvételre, ám szavazati jog nem jár a tagsággal.

Nagyobb fejlesztők, például az Adobe, az Autodesk, az Epic Games és az Unity Technologies 18 000 vagy 75 000 dollárt fizetnek a Contributor vagy a Promoter tagságért.

A tagsággal a Blender Foundation közvetlenül befolyásolhatja a grafikai standard-ek fejlesztését, ilyen például az OpenCL, amelyet a Blenderben használnak az AMD kártyák GPU-rendereléséhez - és a közelmúltban radikálisan reboot-olták.

A Khronos Group felügyeli az OpenXR fejlesztését is, melyet a Blender nemrégiben adaptált VR framework-jének alapjaként, valamint a real-time graphics focused Vulkan-t is: mely egy jelenleg fejlesztés alatt álló Blender projekt.

A Blender Alapítvány elnöke, Ton Roosendaal tweetje szerint „A tagság nagyon sok praktikus előnnyel jár; A Blender nyílt szabványokat használ, hamar kapunk információt, melyekkel segíthetjük az új verziók kialakítását. ”

A Khronos Group tagjainak listáját megnézheted a szervezet weboldalán

MEGOSZTÁS:
Meshmag