Az Amazon kiadta a Lumberyard 1.26-ot, az environment developement game engine legújabb bétáját, amely hivatalosan is felváltotta a régi CryPhysics rendszert, az újabb Nvidia PhysX rendszerrel.
Az új verzió támogatja a dynamic slices-t a terrain system-ben, javultak a munkafolyamatok az objektumok viewportban történő manipulálásakor, valamint frissítették a White Box Tool-t és UI 2.0 interface design-t.
A Lumberyard 1.26 legfőbb változása, hogy a régi CryPhysics rendszert - a Crytek developer régi találmányát - hivatalosan is a Physics Gem váltotta fel, amely az Nvidia real-time physics rendszerén alapul.
A PhysX mára felülírta a CryPhysics összes funkcióját, leszámítva a CryVehicles rendszert, amely teljesen el fog tűnni egy jövőbeni kiadással.
Maga a PhysX gem három új joint constraint típussal bővült: fixed, ball and hinge joints.
A hírek szerint a PhysX Force Regions rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy egy adott 'szél' előre beállított tulajdonságait megosszuk a Lumberyard ruha- és részecskeszimulációi, valamint az environmental effektjeivel.
A Lumberyard 1.19-ben bemutatott dynamic vegetation system végre támogatja a dynamic slices-t, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy több tereptípus - például szikla és homok - változatokat hozzanak létre a level layout felgyorsításának érdekében.
A Lumberyard régi terrain code-ja LegacyTerrain gem-be lett csoportosítva, ami lehetővé teszi a teljes terrain szerkesztését azon stúdiók számára, melyek nem használják a legacy rendszert.
A PhysX-alapú Collider Surface Tag Emitter osztja el a növényzetet a felületeken. Az Amazon szerint ez hatékonyabb alternatívát kínál mint a régi Mesh Surface Tag Emitter, főleg ha olyan összetettebb felületekkel dolgozunk, mint például egy szikla.
Lumberyard viewport-interakciós modelljét is frissítették, bekerült a parent- és a local space grid snapping lehetősége, megkönnyítve az assetek pozicionálását. A kamerák controllerei is megfelelnek az "ipari szabványoknak"
Az UI 2.0, a Lumberyard 1.25-ben bemutatott új interface design is is sokat változott: új ikon design, dockolható ablakok, valamint világos és sötét téma a szkriptkonzolhoz.
A White Box Tool hivatalosan már nem kísérleti funkció, bár mivel még gyerekcipőben jár, nem áll készen a produkciós használatra.
A Lumberyard 1.26 elérhető Windows 7 és újabb rendszereken.
Az engine ingyenesen használható offline és local multiplayer játékok fejlesztéséhez, beleértve a forráskód hozzáférést is.
Online játékok esetében igénybe kell vennünk az Amazon Web Services szolgáltatásait, az Amazon szokásos AWS-díjaival számolva.