Az Autodesk kiadta a Maya 2020.3-at, valamint a Maya LT 2020.3-at, a 3D modellező és animációs szoftver legújabb frissítéseit.
Mindkét verzióban javultak az animációs és rigging munkafolyamatok, beleértve az base animációs rétegek egyesítésének lehetőségét, egyik jelenetből egy másikba importáláskor, továbbá a skin weight painting-et és a HumanIK-t.
A Maya 2020.3 a multiphysics plugin legújabb verziójával, a Bifrost for Maya 2.1-el érkezik, továbbá frissítették a Maya to Arnold és Rokoko motion capture plugin-okat is.
Mindkét kiadással új animációs funkciókat kapunk, beleértve egy olyan opciót, aminek segítségével könnyedén összeolvaszhatjuk (merge) az importált és a cél jelenet animációs layereit, amikor egy jelenetet egy másikba importálunk.
Az Autodesk szerint ezzel időt takaríthatunk meg nagyobb számú assetek importálásakor, például ha layoutolunk egy adott jelenetet.
A már létező funkciók frissítéseit tekintve, javult az instance filtering a Paint Skin Weights tool-ban.
A filtering most már ugyanúgy működik, mint az Outlinerben, viszont ezúttal nincs szükség speciális karakterek bevitelére ahhoz, hogy elválasszuk a címszavakat egymástól.
Ezenkívül a selection mode automatikusan átkapcsol vertexek mode-ra face-ről vagy edge-ről a Paint Skin Weights eszköz kiválasztásakor, lehetővé téve a weight painting azonnali megkezdését.
A Human IK solver új Neck Motion Reduction slidert kapott, amely ITT látható. Ez ugyanúgy működik, mint a MotionBuilder esetében: átlagolja a karakter nyaka és mellkasa közötti mozgást, csillapítva a a túlzott nyaki mozgásokat, amikor a mocap nem megfelelő rögzítési adatokkal dolgozik.
A Graph Editor új, Show Animated Shapes opcióval bővült, amely meghatározza, hogy a szerkesztő megjelenítse-e az animációs görbéket az összes kiválasztott node után, vagy csak az aktuális node-ét.
A Maya 2020.3 olyan funkciókat is kap, amelyek nem szerepelnek a Maya LT 2020.3 programban, beleértve az Autodesk renderelhető-agosztikus Standard Surface shader támogatását az FBX fájlok importálásakor vagy exportálásakor.
A stúdiók, amelyek továbbra is az Autodesk megszűnt Gameware köztes szoftverét használják ismét exportálhatják a .hikc fájlokat olyan formátumba, amelyet a Gameware képes olvasni, a Maya 2018 compatibility-breaking változását követően.
A Script Editorban fejlesztettek néhány munkafolyamatot, például jobb egérgomb a fülek létrehozásához, átnevezéséhez vagy törléséhez.
A Windows rendszert használó stúdiók mostantól crash report-ot is kaphatnak, ha az új MAYA_USER_CER_APP környezeti változóval egyéni futtatható fájlokat írnak.
Az alapalkalmazáson kívül a Maya-felhasználók megkapják a Bifrost for Maya 2.1-et, a multiphysics plugin legújabb verzióját, amely új jelenetgeometriai lekérdezéseket ad hozzá, valamint fejlődött az Alembic támogatása is.
Júliusi megjelenésekor ismertettük a 2.1-es verziót, itt olvashatod el.
Az MtoA is kapott egy kisebb frissítést, csakúgy, mint a Rokoko Motion Library, mely a Maya 2020.1-el jelent meg.
A Maya 2020.3 rental-only alapon érhető el Windows 7/10, RHEL / CentOS 7.3-7.7 Linux és macOS 10.13+ rendszerekhez. A teljes előfizetés 205 dollár/hó vagy 1620 dollár/év.
Az Autodesk bizonyos országokban nemrégiben bevezette az Indie előfizetéseket azon Maya-felhasználók számára, akik évente 100 000 dollár alatt keresnek. Az előfizetések kb 295 dollárba kerülnek évente, attól függően, hogy melyik országban élsz.
A Maya LT 2020.3 szintén rental-only alapon érhető el Windows 7/10 és macOS 10.13+ rendszerekhez. Az előfizetések ára 35 dollár/hó vagy 265 dollár/év.