A Nice Shoes Észak-Amerika egyik legelismertebb kreatív stúdiója, portfóliójuk kiterjed a Cannes Grand Prix-díjas hirdetésektől kezdve Pink music promo videójai-ig. New York-i székhelyükön - mely a legagilisebb mind közül - ennek ellenére kevesebb mint 30 artist dolgozik.
A vállalat határozottan független maradt, és nem csupán bővült, hanem az együttműködés mellett döntött, ügyfeleit partnerirodák hálózatává alakítva, amely mára az Egyesült Államok felét lefedi.
A visual effects munkák mellett a cég sikeres "color and finishing"üzletágat tart fenn, és nemrégiben kibővítették szolgáltatásaikat virtuális és kiterjesztett valóság munkákra is.
Robert igazi veteránja az iparágnak, hét évet dolgozott az Autodesk-nél. Az alábbiakban megvitatja, hogy mit érdemes megfontolnia egy smart stúdiónak, mielőtt CG hardverekbe fektetne, többek között az innováció és a tényeken alapuló megközelítés egyensúlyának szükségességét, a piacot jelenleg érintő legfontosabb trendeket, a GPU számítást, a gépi tanulást - és hogy miért állt át a Nice Shoes a Lenovo ThinkStation P munkaállomásokra.
Az 1996-ban alapított Nice Shoes gyorsan New York egyik legismertebb, utómunkákat végző stúdiójává vált. Ügyféllistájuk kiterjed olyan nemzetközi márkákra, mint a Gillette, a McDonald’s és a Mercedes, egészen a nemzetközi szupersztárokig, mint például Beyoncé, Kanye West, Lady Gaga és Drake.
Az évtized fordulójára a stúdió nagy hal lett egy egyre zsúfoltabb tóban. "Amikor elindítottuk a Nice Shoes-t, összesen nyolc-kilenc riválisunk volt New Yorkban" - mondja Keske. - Most minimum 450 van. Világunk zsugorodik. Globális szinten jelen vagyunk, nem csupán Manhatten-ben.
Ahelyett, hogy új irodákat indítottak volna, a Nice Shoes a stratégiai gondolkodás mellett döntött. Ügyfeleivel összefogva partnerhálózatokat hozott létre a regionális piacokon, majd ezek sikerét látva több partnerirodát is alapítottak. A hálózat ma 10 irodát foglal magában, a kanadai határtól Miami-ig és egészen a texasi Austin-ig.
"Az évek során gondosan figyeltünk az ügyfeleinkkel való kapcsolatunkra, valamint arra, hogy megbízható partner képét nyújtsuk. Több partneriroda is ennek köszönhető" - mondja Keske
Partnerirodák látogatásakor az ügyfelek egy biztonságos csatornán keresztül, élő videóban csatlakoznak a Nice Shoes egyik artistjához, egy
olyan kijelzőn, amelyet úgy kalibráltak, hogy az megfeleljen a Nice Shoes New York-i stúdiójának.
Hálózati infrastruktúrája szempontjából a Nice Shoes „vállalati informatikai megközelítést” alkalmaz, számos rendelkezésre álló technológiát használva az IPsec VPN-szolgáltatás kezeléséhez, amely a szórakoztatóipari vállalatok sávszélesség igényéhez igazodik.
"Ahogy az ipar folytatja átalakulását, a Fortune 500 informatikai gyakorlatának átvétele, legalábbis a főbb projektekben, lehetővé teszi, hogy kreatív megoldásokat kínáljunk artistjaink számra" - mondja Keske.
„Az alaptechnológiának sziklaszilárdnak, kiforrotnak és bővíthetőnek kell lennie, legalább 60–72 hónapos élettartammal, ha jól döntünk akár ennél hosszabbal is. 2006-ban vezettük be a legújabb Fibre Channel infrastruktúránkat, és azóta is használjuk."
Az állandó ügyfélélmény biztosításának érekében a Nice Shoes gondosan ügyel az artistok munkaállomásainak hardvereire, nem csak a new york-i stúdió esetében, hanem a partnerirodákéban is.
Az asztali gépek mindegyike egy ThinkStation P workstation, két Intel Xeon processzorral, 8 és 12 közötti CPU magszámmal, és legalább 128 GB-os DDR4 memóriával. A stúdió NVIDIA grafikus kártyákat használ: munkaállomásonként kettőt vagy hármat.
"Annyit teszünk be, amennyi belefér a dobozba" - mondja Keske. "Az általunk használt összes szoftver rendelkezik részleges GPU számítási képességekkel, vagy legalább efelé halad"
A szoftverek közé Adobe Creative Cloud és az Autodesk Media & Entertainment Collection tooljai- elsősorban a Maya, a 3ds Max és az Arnold -, valamint az Avid Media Composer és a Nuke tartoznak.
A finishing általában "grading" vagy Flame rendszerekkel történik, Keske szerint ezeket is hamarosan lecserélik Lenovo-ra.
Az alapinfrastruktúrákhoz képest a Nice Shoes kreatív rendszerei sokkal gyorsabban elhasználódnak, a munkaállomásokat kb 36 havonta cserélik.
"Az ipar folyamatosan változik, így fürgének kell lennünk" - mondja Keske." Minden projektet külön kell felmérnünk, s kiválasztatnunk a hozzá szükséges eszközöket"
Az egyik példa a Nice Shoes grafikus kártyáinak kiválasztása. Míg Keske általában a jelenleg rendelkezésre álló maximális specifikációjú kártyát választja, a stúdió válogat az NVIDIA professionel és consumer kártyái között.
Az editing szoftverek, különösen az Avid és a Premiere Pro jobban teljesítenek a Quadro kártyákkal, kétszeres javulást tapasztaltunk a számítási időkben ”- mondja Keske. "A fotorealisztikus és CGI munkát végző szoftverek azonban GeForce kártyákkal teljesítenek jobban."
Amikor két évvel ezelőtt a Nice Shoes megkezdte a Mac workstation-ök cseréjét, Keske tesztelte az összes nagy gyártó rendszerét. Végül a Lenovo ThinkStation P sorozat mellett tette le voksát, annak teljesítménye és konfigurálhatósága miatt.
"A Lenovo célja piacvezetővé válni a média és szórakoztatóiparban. Az általuk nyújtott technológiák lehetővé teszik, hogy a hozzám hasonló emberek minden egyes unciát kihasználjanak a gépeikből. Ez a jelenlegi legjobb workstation a piacon."
Keske különösen dicséri a ThinkStation P700-as és P900-as gépek alvázát. "A nyílások elrendezésének köszönhetően sok double-width grafikus kártyát tudok behelyezni" - mondja. "Ha egy vadállatot kell építenem, akkor megtehetem, és nem lesz szükségem külső alvázra."
A ventilátorok kialakítása egy másik tényező. "A csúcskategóriás munkaállomások meglehetősen hangosak" - mutat rá Keske. „A ThinkStation P700-as gép esetében a ventilátorok szinte suttognak. Ez sokkal egyszerűbbé teszi az életet.”
Az új technológia megválasztásakor Keske a kiforrottságot, a rugalmasságot (mind a támogatott operációs rendszerek, mind az adatredundancia szempontjából) és az ár kombinációját vizsgálja.Ez a folyamat egyensúlyt teremt a stúdió jelenlegi igényei és a jövőben várható igényei között.
"Kérdés, hogy mit kell ma tennünk, és hol fog tartani az ipar holnap" - mondja.
Ha piacvezető akarsz lenni, akkor előre kell gondolkodnod. El kell dönteni, hogy mennyi időt és erőfeszítést vagy hajlandó a számodra legmegfelelőbb technológia fejlesztésére fordítani.
Keske szerint az iparág egyik legfontosabb kihívása a GPU-számítás kezelésének eldöntése. Míg a Nice Shoes jelentős összegeket fektet a helyi munkaállomások GPU-kiszámítási képességeibe, Keske úgy érzi, hogy a GPU-k virtualizálása problémásabb.
"Kreatív alkalmazások használatakor a billentyűzet és a képernyő közötti késésnek 10 ms alatt kell lennie. A távoli workstation-ök elérése ezért nem lehetséges. Próbálunk együttműködni a gyártókkal annak érdekében, hogy megértsék ezeket az igényeket."
A jelenlegi aktuális trendek között szerepel az objektumalapú tárolás és a virtual tape processing, valamint a képek egyre növekvő felbontása - A Nice Shoes már olyan projekteken dolgozik, amelyekben akár 24K felbontású felvételeket is rögzítenek.
Keske a problémát elsősorban a feldolgozási idő, nem pedig a fájlméret szempontjából látja. "A kameratechnika fejlődése miatt a forrásfájlok valójában kisebbek lettek" - mondja. „A legjelentősebb probléma a nagyobb formátumok megjelenítési és kiszámítási ideje. Itt jön képbe a GPU-renderelés. Az NVIDIA néhány kártyájának esetében csökkent a CUDA magok száma, de nőtt a memória sávszélessége, hisz mindenkinek ugyanaz a problémája. "
A cég jövőbeni lehetőségei a virtuális és a kibővített valóság,- amit Keske nem érez nagy lépésnek az infrastruktúra szempontjából - valamint az AI, különösen a gépi tanuláson alapuló rendszerek, amelyeket az NVIDIA és az Amazon vezet be hamarosan.
"Megpróbáljuk körbejárni a technológiát, hogy megtaláljuk azt az egyszerű módszert, amelyet eljuttathatunk ügyfeleinkhez. Ez egyértelműen kihat a reklámokra és a műsorokra is."
Remélik, hogy az AI segíthet olyan rutinfeladatokban, mint a verziózás. „Nagyon sok reklámunk van, amelyeknek 30 vagy 40 különböző változata is van. Minél többet tudunk csinálni a gépi tanulás segítségével, annál jobb ”- mondja.
Az új technológiának ezen bizonyítékokon alapuló megközelítése segíti a Nice Shoes-t az ipar élmezőnyében maradni anélkül, hogy tönkretennék a költségvetésüket, míg a Lenovo ThinkStation P workstation-ök megadják a Keske számára a bizonyosságot, hogy az artistoknak elérhető az a computing power, amivel a legigényesebb kreatív munkákat is kezelni tudják.
"Nem a napi produkciós teendők tartanak minket ébren éjjel" - árulja el. „Inkább mindig a következő projekt. Az alaptechnológiák és a kiforrott technológiák alkalmazásával valóban nem kell túl sokat aggódnunk olyan alapvető dolgok miatt, mint a renderelés. Az igazi kihívás a jövő problémáinak megoldása. ”