Itt a V-Ray 5 Maya-hoz!

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Chaos Group kiadta a V-Ray 5-öt Mayához, a renderer legújabb Maya verzióját. Az ingyenes béta verzió július 6-án jelent meg, nem sokkal ezután bocsátották kereskedelmi forgalomba.

A frissítéssel radikálisan átalakult a V-Ray Frame Buffer, layer-based kompozit és Light Path Expressions támogatást kapott, valamint ezentúl lehetőségünk lesz a jelenetek újrafényelésére renderelés után.

További új funkciók közé tartozik a továbbfejlesztett nap és égbolt, új bevonatokra-, és fényekre vonatkozó materiál beállítások, valamint a magon kívüli renderelés támogatása a V-Ray GPU-ban.

Hasonlóság a 3ds Max új funckióival

A nyilvános béta verzió múlt hónapban jelent meg, de a 3ds Max V-Ray 5 posztok között szem elől tévesztettük ezt a hírt.

Az újdonságok nagyon hasonlóak a 3ds Max verzió új funkcióival.

A Maya-s verzió nem kapta meg a készregyártott anyagok könyvtárát, s az anyag-előnézeti képek sem változtak, ahogyan a 3ds Max’s native Material Editor esetén.

Ettől eltekintve, a kulcsfontosságú funkciók nagy része a kezdeti kiadásban is megtalálható már.

A V-Ray 5 átdolgozta a V-Ray Frame Buffert, lehetővé téve a világítás alkotóelemeinek remixelését közvetlenül a VFB-ben, elkerülve ezzel a fájlok külső alkalmazásokba való exportálást.

Főbb változások: beépített kompozit-, és újrafényelés lehetősége a VFB-ben, új anyagkönyvtár, valamint böngésző

A V-Ray Frame Buffer (natív ablak a V-Ray megjelenítéshez) átalakítása a V-Ray 5 legnagyobb változása.

Az új funkciók lehetővé teszik a shaderek és bevonatok közvetlen befejezését a V-Ray-n belül, ahelyett hogy olyan külső alkalmazásokba exportálnánk a képeket, mint pl a Photoshop.

A képek újrafényeléséhez kaptunk egy új rendszert is - a VRayLightMix-et, így utólagos módosítások esetén többé nem kell újrarenderelünk.

A Light Mix automatikusan választ magának fényforrást a jelenet minden egyes világítási alkotóeleméhez, ezzel lehetővé téve azok színének és intenzitásának renderelés utáni beállítását, a kezdeti megjelenítési idő növekedésének költségén.

A 'support for Light Path Expression' (LPEs), lehetővé teszi, hogy a jelenet tetszőleges fényerő-konstrukcióit külön render pass-ként adhassuk meg.

Hasonló funkcióval találkozhattunk már az Arnold-ban, a Clarisse iFX-ben, a RenderMan-ban és számos más DCC-szoftverben.

Új Coat és Sheen layer opciók a standard V-Ray Material-ban

A V-Ray anyagrendszere is számos új funkciót kapott, beleértve az új Coat és Sheen paramétereket a standard V-Ray anyagban.

A Coat opció lehetővé teszi a felületi bevonatok, például a lakk megjelenésének utánzását közvetlenül a VRayMtl-ban, így nem kell azokat a V-Ray's Blend Material segítségével létrehozni.

Amellett, hogy sokkal gyorsabb beállítani, a render is hamarabb megvan az új metódussal.

A Sheen azzal a céllal került be, hogy szövetszerű anyagokat tudjunk készíteni néhány kattintással, és utánozni tudjuk a felületi fény szóródásának mikroszálak által létrejött hatását a valós szövetekben.

A V-Ray GPU frissítései, új nap és ég modell, kék zaj mintavétele a DMC-n

A V-Ray 5 számos változtatást tartalmaz a V-Ray GPU-ban, a szoftver GPU-képes megjelenítő motorjában.

A legjelentősebb a magon kívüli megjelenítés "kezdeti támogatása", amely lehetővé teszi a GPU grafikus memóriájába bekerülő jelenetek nagyobb méretű megjelenítését anélkül, hogy az a normál sebességet elérné.

További új funkciók közé tartozik a másodlagos matte-projekciók támogatása a GPU-n és a 2,5D-es displacement támogatása: kifejezetten teljesítménynövelő változás, amelyet eredetileg a Corona Renderer 5-ben vezettek be.

A frissítés megkapta a Corona Renderer 6-ban már bemutatott új nap- és égbolt modellt, amely sokkal pontosabb eredményeket ígér, amikor a nap a horizont közelében van.

Ezenkívül a V-Ray 5 for Maya támogatja az ACEScg színtérben történő megjelenítését és a kék zaj mintavételét a DMC Samplerben, amelynek célja a zaj egyenletes elosztása a kevesebb mintával rendelkező renderelt képekben.

Az új funkciókról már írtunk a 3ds Max kiadásakor, ha bővebben szeretnél róla olvasni ajánljuk a V-Ray 5 10 legfontosabb funkcióiról szóló a 3ds Max elemzésünket.

 Digital Domain: Avangers Endgame

Frissítés: 2020. augusztus 7: A V-Ray 5 for Maya rendelhető

A fent leírt változások mellett az új funkciók között szerepel egy VRayProxy node is. Támogatja a háttérbetöltést, valamint a felhasználók új hierarchia nézetet használhatnak anyagok kiválasztásához, elrejtéséhez vagy hozzárendeléséhez a proxykon belüli objektumokhoz.

A felhasználók szabályokat állíthatnak fel a proxykhoz, megkönnyítve ezzel több objektum egy időben történő módosítását.

Az anyagtulajdonságok véletlenszerű kiválasztásában is történtek változások, amelyeket részletesebben ki is tárgyalunk a 3ds Max-os cikkünkben.

A felhasználók új előre beállított anyagokat is kapnak, beleértve a fémeket, a műanyagokat és az üveget, valamint a szokásos hajszíneket, mint például a szőke, a barna és a fekete.

Ár és rendszerkövetelmények

A V-Ray 5 for Maya elérhető Maya 2017+ rendszereken, Windows 7+, RHEL 6.5 / 7.2 WS és CentOS 6.5 / 7.2 Linux, valamint Mac OS X 10.10.5+ rendszereken.

Az öröklicenc, illetve a render node ára $1,180. A bérlés havi díja 80 dollár, vagy évi 470 dollár.

Olvasd el az új funkciókról szóló cikket a termék weboldalán.

Olvasd el az új funkciók listáját az online kiadási jegyzékben.

Olvasd el a V-Ray 5 10 legfontosabb CG funkcióját.

MEGOSZTÁS:
Meshmag