Az Adobe bemutatta a legújabb 3D textúrafestő szoftverét: a régóta várt Substance Painter 2020.2-t, mellyel egy új funkciót is kapunk: a lehetőséget, hogy UDIM tile-okon keresztül fessünk textúrákat.
A frissítés segítségével végre szüneteltethetjük a Substance Painter engine-t amíg dolgozunk, ezzel számottevő javulás érhető el a teljesítményben, valamint csökkenthető a szoftver által generált projektfájlok mérete is.
A Substance Painter 2020.2 legfontosabb funkciója – a felhasználók által régóta várt – az UDIM tiles zavartalan multichannel paintingje.
Az Adobe már korábban előrukkolt a funkcióval – nevezetesen a 2019-es Substance Days-en, de a nyilvánosságra hozatal tovább tartott a vártnál.
A változtatással a Substance Painter támogatja az UDIM UV layout formátumokat, – melyek olyan alkalmazásokban használatosak, mint például a Mari – lehetővé téve ezzel, hogy ismétlődés nélkül festhessünk különálló tile-okat textúra set-eken belül.
Az Adobe terve szerint a várható frissítések már támogatni fogják a natív tile-elnevezési konvenciót is, amit a Mudbox és zBrush alkalmazásokban használnak.
Az UV tile-okkal dolgozó artistok ezentúl könnyen importálhatnak képszekvencia textúrákat, mert a Substance Painter automatikusan észleli és rendszerezi az egész textúrakészletet.
Az UV tile-okat megtekinthetjük 2D-s viewportban, egy új rácsos nézetben, ezáltal lehetőségünk van minden egyes tile textúrájának felbontását külön-külön beállítani.
Az új verzió rendelkezésünkre bocsát egy új UV tile maszk-rendszert a Substance Painter layout csomagjában, mellyel másodlagos maszk-textúraréteget hozhatunk létre, amely arra kényszeríti a szoftvert, hogy mellőzze az egyes UV tile-ok kiszámítását.
Az Adobe álláspontja szerint az UV tile-ok maszkolása javítja a textúrafestés teljesítményét a komplexebb projektekben. A Substance Painter textúra bakerjét azért frissítették, hogy támogassák az UV tile-okat, ezáltal a felhasználók kiválaszhatják hogy mely csempét és textúrakészletet szeretnék bakelni.
Az Adobe blogján olvasható teljes munkafolyamat ide kattintva érhető el.
A Substance Painter frissítésével járó másik fontos változás a teljesítmény javulása.
A sok textúrakészletet és komplex layer stack-et használó projektek textúráinak exportálása, valamint a projektek betöltése és mentése akár ötször gyorsabbá vált az új verzió megjelenésével.
A felhasználók szüneteltethetik a Substance Painter motort munka közben. Ez azt jelenti, higy a viewport frissítéseket, a textúrák feldolgozását, valamint az ecsetvonásokat regisztrálja a szoftver, de nem számolja ki.
A cég elmondása szerint az új funkció célja, hogy rugalmasabban lehessen dolgozni a komplexebb layer stack-es projektekkel.
Az artistok hatékonyan sorrendbe állíthatják a változtatásokat, majd később kiszámoltathatják őket egyszerre.
A Substance Painter által generált projektfájlok mérete is csökkent.
A szoftver ambient occlusion és curvature békerjei mostmár RGB térképek helyett szürkeárnyalatos textúrák térképeit exportálják: az Adobe nyilatkozatát figyelembe véve ez képes a projektfájlok méretét 20-60%-al csökkenteni.
Az alapértelmezett dilattion és diffusion beállításokat szintén módosították fájlméretek csökkentésének érdekében.
A Substance Painter 2020.2 elérhető: Windows 8+, CentOS 7.0/Ubuntu 16.04+ Linux and macOS 10.12+.
Az Adobe Substance előfizetések árai:
Évi 100,000 dollárnál kevesebbet kereső artistok és stúdiók esetén: 20 dollár havonta, vagy 220 dollár évente,
Egyéb felhasználók számára 99 dollár havonta vagy 990 dollár évente.
Az örök Indie licencek csak a Steam-en keresztül érhetők el, és 149,99 dollárba kerülnek.