Az Adobe új dobása: Substance Painter 2020.2

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Adobe bemutatta a legújabb 3D textúrafestő szoftverét: a régóta várt Substance Painter 2020.2-t, mellyel egy új funkciót is kapunk: a lehetőséget, hogy UDIM tile-okon keresztül fessünk textúrákat.

A frissítés segítségével végre szüneteltethetjük a Substance Painter engine-t amíg dolgozunk, ezzel számottevő javulás érhető el a teljesítményben, valamint csökkenthető a szoftver által generált projektfájlok mérete is.

Fess zavartalanul UDIM textúra fájlokat a Substance Painterrel

A Substance Painter 2020.2 legfontosabb funkciója – a felhasználók által régóta várt – az UDIM tiles zavartalan multichannel paintingje.

Az Adobe már korábban előrukkolt a funkcióval – nevezetesen a 2019-es Substance Days-en, de a nyilvánosságra hozatal tovább tartott a vártnál.

A változtatással a Substance Painter támogatja az UDIM UV layout formátumokat, – melyek olyan alkalmazásokban használatosak, mint például a Mari – lehetővé téve ezzel, hogy ismétlődés nélkül festhessünk különálló tile-okat textúra set-eken belül.

Az Adobe terve szerint a várható frissítések már támogatni fogják a natív tile-elnevezési konvenciót is, amit a Mudbox és zBrush alkalmazásokban használnak.

Új lehetőségek UV tile-ok megjelenítéséhez, maszkolásához és bakingjéhez

Az UV tile-okkal dolgozó artistok ezentúl könnyen importálhatnak képszekvencia textúrákat, mert a Substance Painter automatikusan észleli és rendszerezi az egész textúrakészletet.

Az UV tile-okat megtekinthetjük 2D-s viewportban, egy új rácsos nézetben, ezáltal lehetőségünk van minden egyes tile textúrájának felbontását külön-külön beállítani.

Az új verzió rendelkezésünkre bocsát egy új UV tile maszk-rendszert a Substance Painter layout csomagjában, mellyel másodlagos maszk-textúraréteget hozhatunk létre, amely arra kényszeríti a szoftvert, hogy mellőzze az egyes UV tile-ok kiszámítását.

Az Adobe álláspontja szerint az UV tile-ok maszkolása javítja a textúrafestés teljesítményét a komplexebb projektekben. A Substance Painter textúra bakerjét azért frissítették, hogy támogassák az UV tile-okat, ezáltal a felhasználók kiválaszhatják hogy mely csempét és textúrakészletet szeretnék bakelni.

Az Adobe blogján olvasható teljes munkafolyamat ide kattintva érhető el.

Szüneteltesd a Substance Painter motort a teljesítmény növeléséhez

A Substance Painter frissítésével járó másik fontos változás a teljesítmény javulása.

A sok textúrakészletet és komplex layer stack-et használó projektek textúráinak exportálása, valamint a projektek betöltése és mentése akár ötször gyorsabbá vált az új verzió megjelenésével.

A felhasználók szüneteltethetik a Substance Painter motort munka közben. Ez azt jelenti, higy a viewport frissítéseket, a textúrák feldolgozását, valamint az ecsetvonásokat regisztrálja a szoftver, de nem számolja ki.

A cég elmondása szerint  az új funkció célja, hogy rugalmasabban lehessen dolgozni a komplexebb layer stack-es projektekkel.

Az artistok hatékonyan sorrendbe állíthatják a változtatásokat, majd később kiszámoltathatják őket egyszerre.

A Substance Painter fájlok méretének csökkenése

A Substance Painter által generált projektfájlok mérete is csökkent.

A szoftver ambient occlusion és curvature békerjei mostmár RGB térképek helyett szürkeárnyalatos textúrák térképeit exportálják: az Adobe nyilatkozatát figyelembe véve ez képes a projektfájlok méretét 20-60%-al csökkenteni.

Az alapértelmezett dilattion és diffusion beállításokat szintén módosították fájlméretek csökkentésének érdekében.

Ár és elérhetőség

A Substance Painter 2020.2 elérhető: Windows 8+, CentOS 7.0/Ubuntu 16.04+ Linux and macOS 10.12+.

Az Adobe Substance előfizetések árai:

Évi 100,000 dollárnál kevesebbet kereső artistok és stúdiók esetén: 20 dollár havonta, vagy 220 dollár évente,

Egyéb felhasználók számára 99 dollár havonta vagy 990 dollár évente.

Az örök Indie licencek csak a Steam-en keresztül érhetők el, és 149,99 dollárba kerülnek.

Látogasd meg a Substance Painter weboldalát,

Teljes lista a Substance Painter 2020.2 új funkcióiról

MEGOSZTÁS:
Meshmag