Itt a Faceware Studio!

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A marker-nélküli mocap-specialista Faceware Technologies útjára bocsátotta a Faceware Studio-t, a következő generációs - Faceware Live – ot helyettesítő - valós idejű arc-mocap rendszerét játékokhoz, élő adásokhoz és VFX munkákhoz.

Az új rendszert úgy emlegetik, mint ami újrateremti a jelenlegi platformot. A Studio magába foglalja az úgynevezett ’Motion Effects’-et, ami a kibocsátott adatokat az egyes CG-karakterekre képes hangolni.

A Studio újragondolta az alkalmazás felhasználói felületét is, beleintegrálták a Faceware Retargeter mesterséges intelligencia alapú állkapocs megoldó rendszerét, illetve növelték a teljesítményét, különösen az alacsonyabb kategóriájú részeinél.

Egyszerűbben oldja meg a színész arcmozgásait valós időben, és továbbítja az adatokat MotionBuilder-be vagy az aktuális játékmotorokba

A Faceware Studio az első jelentős változás a cég ’valós-idejű’ termékcsaládjában az elmúlt három évet tekintve: a Faceware Live legutóbbi frissítése a Faceware Live 2.5, amit még 2017-ben szállítottak nekünk.

Az új platform nagyjából ugyanazt teszi lehetővé, mint elődje: valós időben dolgozza fel egyetlen szereplő arcának felvételeit, és a kapott adatokat továbbítja egy CG karakterre MotionBuilder-be, Unity-be vagy Unreal Engine-be.

Habár a Faceware a platform „teljes újratervezés”-éről számolt be, itt inkább a valós-idejű streaming munkafolyamat újragondolásáról van szó, kicsit modernebb, intuitívabb megközelítéssel.

Intuitívabb, vizuális módszer az arc-jelenetek beállításához

Az új megközelítés legszembetűnőbb bizonyítéka a Faceware Studio felhasználói felülete, amely sokkal vizuálisabb visszajelzést ad a rögzítési folyamatról, és fejlettebb lehetőségeket kínál a végkimenetel finomhangolására.

Amellett, hogy saját integrált 3D-s nézetablakkal rendelkezik - a Faceware Live-ban a 3D-s előnézet csak egy lebegő ablak volt – az UI hozzáadja a saját Pathfinder-ét is, ami egy „egyedi munkafolyamat-útmutató és  állapotsor-kombináció”.

A képernyő teteje mentén a teljesítményfelvétel folyamatát öt szakaszra osztja: videobemenet, arc követés, teljesítmény hangolás, mozgáshatások és streaming kimenet.

Az új Motion Effects fejlett irányítást biztosít a streaming animáció felett

A Faceware Studio és a régi platform közötti változások leginkább a hangolási folyamat során nyilvánulnak meg, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a szoftver által kiadott animációs adatokat modulálják, módosítsák.

Noha a Faceware Live-ban lehetőség nyílt a felhasználók számára, hogy tompítsák vagy eltúlozzák az egyes arcmozgásokat, mint például a szájformák vagy a szemöldökök emelése, az ehhez szükséges felület paraméter-alapú volt, és kifejezetten táblázat érzetét keltette. Ezzel szemben a Studio felülete a paramétereket vizuálisan vízszintes sávokként jeleníti meg, valós időben frissítve, és csúszó vezérlőelemekkel állítja be azokat, így a hangolás sokkal intuitívabb folyamatot eredményez.

Van még egy érdekes új ’Motion Effects’ eszközkészlet, amelyet arra terveztek, hogy „kiegészítő logikát vezessen a vezérlőkhöz”.

Amellett, hogy az egyik arcvezérlő módosíthatja a másik kimenetét - például egy mosollyal, hogy fokozza az arcmozgást -, lehetővé teszi a kimeneti értékek időben történő lerögzítését vagy módosítását.

Továbbá a felhasználók Python segítségével saját egyedi effektusokat is programozhatnak maguknak.

Gyorsabb, jobb minőségű arcmegoldások, mint a Faceware Live-ban

Ezenkívül a Faceware Studio integrálta az AI által kiképzett állkapocsmegoldó rendszert, amelyet nemrégiben adtak hozzá a testvér alkalmazásához, a Retargeterhez. A Faceware szerint ennek javítania kell az arcmegoldások minőségét, különös tekintettel az ajkak szinkronizálására.

Ezenkívül a Studio gyorsabb eredményeket hoz, miközben kevesebb erőforrást használ, mint a Faceware Live. Az új ’Optimalizálás valós idejűleg’ opció magasabb képkocka-lekövetést biztosít, ráadásul sokkal nagyobb hardver-tartományon történik mindez.

De jóval magasabb áron is, mint a Faceware Live

A Faceware Studio sajnos jelentősen drágább, mint elődje.

A cég legfrissebb, 2019-es jelentésében, a Faceware Live 2.5 éves bérleti díja 499 USD / év lett, míg a Facial Studio 2340 USD / év.

Elődjével ellentétben a Faceware nem sorolja fel a weboldalon a Faceware Studio állandó licenceinek árát.

A cég egyértelművé tette nekünk azt, hogy állandó licencek állnak rendelkezésre, viszont elutasította a választ arra, hogy megmondják mennyiért. Az indok pedig az volt, hogy „ mindig különféle igényekre van szükség, amelyek speciális árazási csomagokat igényelnek”.

Árképzési és rendszerkövetelmények

A Faceware Studio csak Windows 7-hez vagy újabb verziókhoz érhető el. Az integrációs bővítmények elérhetők MotionBuilder-hez, Unity-hez és az Unreal Engine számára is. Az előbbi kettő ingyenes, az utóbbi UE4 bővítmény viszont évente 1300 dollárba kerül.

A rendszerkövetelményeket tekintve az AMD GPU-val rendelkező felhasználók teljesítményproblémákat tapasztalhatnak majd, bár a Faceware azt állítja, hogy ennek oka a felhasználói felület újfajta rendszere, és nem az, hogy az Nvidia API-kat, például a CUDA-t használ a GPU számításhoz. Mindenesetre ez alacsonyabb képátviteli sebességet eredményezhet a 3D nézetablakban.

A termék bérleti díja havonta 195 USD vagy 2340 USD évente. Az állandó licencek kérésre beszerezhetők.

További információ a Faceware Studio termékről a termék webhelyén.

Olvassa el a Faceware Studio új funkcióinak összefoglalóját a Faceware online áruházában szereplő felsorolásban!

MEGOSZTÁS:
Meshmag