Aaron Dabelow tools developer és a MAKE technical directora elérhetővé tette a 3ds Max add-onjainak forráskódját, köztük a Debris Maker 2-ét és a Lazy UVW Editorét is.
A scriptek eddig is ingyenesen letölthetőek voltak, de most már a forráskódjuk is letölthető a GitHub-ról.
Debris Maker 2: procedurális falak és törmelékek 3ds Maxban
A Debris Maker 2, ami eredetileg 2014-ben jelent meg, procedurális geometriát generál – elsősorban építkezési anyagokat és a földön szétszórt törmelékeket – a 3ds Maxon belül.
A pluginnal például téglafalak generálhatóak többféle geometriamennyiséggel illetve téglafelépítéssel, ahogy ez a fentebb beágyazott videóban is látható.
A plugin által generálható szétszóródott objektumok között vannak kövek, ágak és gallyak, levelek, fű, fémdarabok és még hópelyhek is.
Lazy UVW Editor: modellek textúrázása UV unwrappelés nélkül
Szintén 2014-ben jelent meg a Lazy UVW Editor, amivel seamless procedurális textúrák generálhatóak egy modellre 3ds Max-on belül, anélkül, hogy azt előtte UV-zni kéne.
A script több UVW channelt használ annak érdekében, hogy a textúra ne nyúljon és ne legyenek rajta látható vágások; ezek a channelek végül egy channelre is bake-elhetőek, ha szükséges.
Egyéb nyílt forráskódúvá vált Aaron Dabelow-eszköz még az After Effects Transforms Exporter; a Mirror rig, ami 3ds Max karakterrigek darabjait képes tükrözni; és a Dabelow Toolbox, ami több kisebb eszköz gyűjteménye.
Aaron Dabelow 3ds Max scriptjei MIT licenc alatt tölthetőek le.
Az add-onok a 3ds Max régebbi verzióihoz készültek, tehát a működésük nem garantált az újabb verziókkal – a Debris Maker 2-t például csak a 3ds Max 2013-mas és 2014-es verziójával tesztelték.
Aaron Dabelow 3ds Max add-onjainak forráskódjának letöltése a GitHubról
A toolok compile-olt verziójainak letöltése Aaron Dabelow weboldaláról