A Pixar kiadta a RenderMan 23.0-t. A production renderer legújabb verziójában javult az interaktív rendering workflow, és frissült a szoftver adaptive sampling rendszere.
A RenderMan Houdini integrációs pluginja már támogatja a Houdini 18.0 új look dev és shot layout toolsetjét, a Solarist, illetve a Houdini Procedural Dependency Graph-ját is.
A szoftver ingyenes, non-kommersz verziója is frissült, és már letölthető.
Tovább frissült az interaktív rendering workflow
A RenderMan 23.0 javított a RenderMan 22.0-ban bevezetett interaktív rendering workflow-n.
A 22.0-s verzióban már nem volt szükség a RenderMan régi RIB formátumába renderelni interaktív session-ökben, és a scene-ek szerkeszthetővé váltak a render újraindítása nélkül.
A 23.0-ban még több változtatás végezhető a scene-en anélkül, hogy újra kéne indítani a rendert: akár a felbontás és az AOV-k és LPE-k dinamikus szerkesztése is lehetséges, illetve a Light Path Expression-ök is változtathatóak.
Ezek mellett a Pixar egy új 'decidither' opciót is hozzáadott a szoftverhez, amivel csökkenthető a bonyolultabb scene-ek esetében a tearing, mivel az egész scene progresszíven frissül egy dissolve-szerű effekttel.
Több technológiai változás is érkezett
Egyéb újdonság a RenderMan adaptív sampling rendszerének a frissítése – a rendszer már statisztikai variance-t használ arra, hogy eldöntse, mikor hagyja abba egy bizonyos pixel sampling-jét, illetve hogy melyik került perceptual space-be.
A Pixar szerint ezek a változtatások konzisztensebbé teszik a noise-t a renderelt képeken.
A RenderMan emellett a VFX Reference Platform egy új verziójára frissült – bár a 2018-as specről van szó, nem az új CY2019-es standardról, amit az újabb Autodesk és Foundry kiadások támogatnak.
A plugin API is frissült, szóval a pluginokat újra kell majd compile-olni.
Ezek mellett a Pixar sajtótájékoztatójában jobb USD támogatást említettek – ez a Pixar nyílt formátuma DCC applikációk közti scene adatok átvitelére.
A weboldalon leírt egyetlen változtatás viszont az USD Hydra viewport renderelhetősége a hdPrman plugin által, ami a RenderMan 22.6-ban jött be.
A kiadásról szóló anyagokban a RenderMan XPU-t sem említik, amit a RenderMan 23-ra ígértek.
Solaris és PDG támogatás a RenderMan for Houdini-hoz
A szoftveren kívül a Houdini integrációs plugin is frissült: a Houdini 18 új look dev és shot layout toolsetje, a Solaris már támogatja a RenderMan Hydra delegate-et.
A delegate-nek köszönhetően a RenderMan használható viewport rendererként a SideFX Karma rendererje helyett.
Emellett a RenderMan for Houdini további interaktív display opciókat, batch rendering opciókat, RenderMan-specifikus geometry beállításokat és mélyebbre ható light source beállításokat kínál Solaris használatakor.
A frissítéssel a Houdini task-scheduling és dependency-management rendszere, a Procedural Dependency Graph is támogatást kapott.
Már letölthető a RenderMan 23.0 ingyenes, non-kommersz verziója
Ahelyett, hogy az ingyenes verzió szokásosan csak hónapokkal később frissült volna, most a kommersz verzióval egy időben érkezett meg a frissítése.
Az ingyenes verzióból nem hiányzanak funkciók, és nincs vízjelezve sem – bár 120 naponta be kell frissíteni a licencét –, és személyes projektekre, kutatásra és eszközök fejlesztésére használható: akár kommersz pluginok is fejleszthetőek vele.
A letöltéséhez létre kell hozni egy ingyenes Pixar fórum fiókot, amihez 2 node-locked licenc tartozik. Több információ a Pixar online FAQ-jában.
A RenderMan 23.0 használatához legalább 64 bites Windows 8.1, Mac OS X 10.13-10.14, vagy CentOS/RHEL 7.2-es Linux szükséges. Az integrációs pluginokhoz legalább Maya 2018.3, Katana 3.0 vagy Houdini 17.0 szükséges.
Egy új node-locked vagy floating licenc 595 dollárba kerül.
A RenderMan újdonságainak teljes listája az online release note-okban
Az integrációs pluginok újdonságainak teljes listája
A RenderMan 23.0 ingyenes, non-kommersz verziójának letöltése