Megjelent a Physics Now! 2.0 a Crunchy Creatives-től

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Crunchy Creatives – azaz Jakob Wagner motion designer – kiadta a Physics Now! 2.0-t. Az After Effects-es 2D physics engine legújabb verziójában összekapcsolhatóak az objektumok és randomizálhatóak a szimulációk értékei; érkezett egy új debug nézet; és a teljesítmény is javult.

A frissítés minden eddigi felhasználó számára ingyenes.

Gyakran használt motion graphics effektek készítése a megszokott After Effects workflow-val
A Physics Now!, aminek első verziója idén jelent meg, a shape és text laxereket rigid body physics objektumokká változtatja, így azok képesek automatikusan a gravitáció vagy az ütközési erők szerint mozogni, repkedni.

Az eszköz interfésze kényelmes – az eszköztáron mindössze hét gomb található –, a funkciók többi része pedig az After Effects layerein és timeline-ján keresztül befolyásolható.

Minden layeren beállíthatóak az alap fizikai tulajdonságok, többek között a bounce, friction, damping és a density. Ezek a változók a timeline-on animálhatóak is.

A layerek ideiglenesen be- és kikapcsolhatóak a szimulációban, illetve az is beállítható, hogy a szimuláció akkor kezdődjön, amikor egy bizonyos keyframe vagy expression alapú animáció befejeződött.

A plugin az Adobe JavaScript fejlesztői és debuggoló környezetéhez, az ExtendScript Toolkithez is ad fizikai lehetőségeket, így az eszköz scriptelt workflow-kkal is működik.

Physics Now! 2.0: 3-6-szoros teljesítménynövekedés, layerek összekapcsolhatósága, szimulációs értékek randomizációja
A Physics Now! 2.0 egyik központi eleme a szimulációs teljesítmény: a fentebb beágyazott videóban Wagner azt mondja, egy 100 shape layerrel rendelkező szimuláció kevesebb, mint 10 másodperc alatt számolódik ki az 1.0-s verzió 30-60 másodperces szimulációs idejével szemben.

A frissítésben új funkciók is érkeztek: többek között már összekapcsolhatóak a layerek.

A workflow a fenti videóban 09:50-kor látható: négyféle joint típussal lehet layereket összekapcsolni, így több egyszerű mechanikai kapcsolás is utánozható.

Emellett már a szimulációs értékek egy része is randomizálhatóvá vált, köztük a bounce, friction és initial force is, így hihetőbb szimulációk készíthetőek.

A frissítéssel egy debug layer nézet is érkezett, ami a szimulációs collision cage-eket mutatja; illetve a text layerek külön sorokra vagy szavakra, vagy akár karakterekre is felbonthatóak.

A Physics Now! 2.0 használatához legalább After Effects CC 2018-ra van szükség. A frissítés az 1.0-s verzió felhasználói számára ingyenes. Egy új licenc 129 dollárba kerül.

Több információ a Physics Now!-ról a Crunchy Creatives weboldalán

MEGOSZTÁS:
Meshmag