A Rizom-Lab kiadta a RizomUV 2019 Virtual Spaces-t (VS) és RizomUV 2019 Real Space-t (RS). A UV unwrapping szoftvercsalád legújabb frissítéseiben érkezett egy új Lua scripting panel, javult a snapping workflow, és bővült az FBX export támogatás.
Új Lua script launcher panel, workflowbeli és FBX export javítások
A RizomUV 2019-es frissítéseivel érkezett egy új script launcher panel, amivel Lua scriptek futtathatóak a UI-ból.
A Rizom-Lab egy script libraryt is bevezetett, amiben jelenleg egy kezdő script található, ami a kijelölt edge-hez hasonló egyéb edge-eket képes megtalálni a modellen, és ez alapján unwrap-elni és pack-elni a UV-kat.
Workflowbeli változtatás a snapping distance változtathatósága point és grid snapping esetében is, akár abszolút távolság, viewport zoom mérték, vagy maga a grid alapján is.
A szoftver mindkét viewportja vagy csak flattened, vagy csak nem flattened UV isle-okat képes megjeleníteni, vagy akár mindkettőt egyszerre.
Az FBX export lehetőségei szintén bővültek: már az UDIM-ok, a tile geometry, a UV island groupok és az island property-k is belefoglalhatóak az FBX fájlokba; a modellek régi UV-i pedig alapértelmezetten kitörlődnek több UV szett exportálásakor.
A UV island-ek stackelése is megváltozott, illetve több kisebb új funkció és UI változtatás is érkezett: ezek listája a cikk alján található link által érhető el.
2019.1-es verzió: stabil Linux kiadás
A szoftver Linux kiadása, ami eddig csak bétában volt elérhető, már hivatalosan is megjelent. Ez a verzió Ubuntu 14.0-val és CentOS 7.6-tal kompatibilis.
Az új verzióban már generálható stacked group overlappoló UV island-ekből, illetve a 3D viewport X, Y és Z tengelyei felcserélhetőek, hogy különböző szoftverekbe, például Blenderbe vagy Mayába való importáláskor ne legyen probléma az orientációval.
A szoftver scriptelési lehetőségeit is bővítették.
A RizomUV 2019.1 VS és RizomUV 2019.1 RS újdonságainak teljes listája az online release note-okban