Az NVIDIA megszünteti a CUDA GPU computing platform Mac OS támogatását – ezt a platformot sok GPU renderer használja.
A CUDA Toolkit release note-jai szerint az eheti 10.2-es frissítés lesz az utolsó, ami támogatja a Mac OS-t CUDA applikációk fejlesztéséhez és futtatásához.
Újabb nehézség azok számára, akik NVIDIA GPU-kat akarnak használni Mac-en
Nem igazán nagy meglepetés, hogy az NVIDIA leállítja a CUDA támogatást Mac OS-en, hiszen az Apple már évek óta nem tett NVIDIA GPU-kat az asztali és hordozható számítógépeibe.
Az Apple felhasználói gépei alapból integrált Intel grafikával érkeznek, a fejlesztői gépek, mint a Mac Pro, az iMac Pro vagy a 16 hüvelykes MacBook Pro pedig AMD kártyákkal üzemelnek.
Így az egyetlen mód a CUDA, tehát NVIDIA követelményű GPU rendererek használatára a külső videokártya használata. Még ez is jóval nehezebb lett a Mac OS 10.14 tavalyi kiadásával, amikortól már nem érkeztek grafikai driverek az új NVIDIA videokártyákhoz.
A döntés részletesebb okai az AppleInsider-en olvashatóak, de jelenleg az Apple által hivatalosan listázott külső videokártyák között csak AMD kártyák vannak.
Akkor melyik GPU rendererhez nem kell CUDA?
Ez komoly probléma azok számára, akik Mac-en szeretnének GPU-val renderelni, mivel a legnagyobb nevű GPU rendermotorok – köztük az OctaneRender, Redshift és a V-Ray GPU – mind CUDA-t igényelnek.
A rendererek fejlesztői egyre inkább kacsingatnak az NVIDIA OptiX framework felé – ami a hardveresen gyorsított ray tracing implementálására való NVIDIA RTX GPU-kon –, amihez szintén szükséges a CUDA Toolkit.
Néhány GPU renderer, például a Blender Cycles engine-je támogatja az AMD kártyákat is OpenCL által, ám az OpenCL támogatás is megszűnt a Mac OS 10.14-gyel, és átvette a helyét az Apple saját Metal 2 API-ja.
Egyelőre csak nagyon kevés GPU renderer támogatja a Metalt: az AMD Radeon ProRender az egyikük, illetve a Redshift és az OctaneRender is tervez kiadni Metal-kompatibilis verziókat.
Az NVIDIA CUDA Toolkit 10.2 release note-jainak megtekintése