Az AMD kiadta a Radeon ProRender 2.8-at Mayához. Az ingyenes GPU renderer Maya változatának legújabb verziójában támogatást kaptak a MASH instance-ek, és egy új "full spectrum rendering" rendszer is érkezett.
Az új viewport rendering mód egy Vulkan alapú hibrid raszterizációs/ray tracing rendszer, aminek segítségével a felhasználók finomra hangolhatják a vizuális minőség és a teljesítmény egyensúlyát.
A renderer 3ds Max verziója is frissült, bár annak a frissítésnek a nagy része csak bugfix.
Új rendering mód a raszterizáció sebességével és a ray tracing vizuális minőségével
A full spectrum rendering, amit először a renderer Blender verziójában mutattak be az idei év folyamán, egy Vulkan alapú viewport preview, ami raszterizációt és ray tracinget is használ, a felhasználó által meghatározott arányban.
A render alapja raszter, amire a Radeon ProRender képes compute shaderek és smart denoising általi ray tracelt effekteket építeni, úgy mint tükröződéseket, refractiont és ambient occlusiont.
A renderer minőségi beállításainak finomhangolásával megváltoztatható a raszterizáció és a ray tracing aránya, így testre szabható az interaktív teljesítmény és a vizuális minőség egyensúlya.
Az AMD az új rendering módot gyors, Playblast-stílusú előnézetekre ajánlja. Ez a funkció egyelőre csak Windows-on érhető el.
MASH instance támogatás motion graphics munkához
A Radeon ProRender 2.8 for Maya emellett már támogatja a Maya motion graphics toolsetje, a MASH által generált instance-eket, és a Maya material node-jainak támogatásán is javított.
A frissítéssel egy egyszerű tonemapper is érkezett, illetve a lens shift effektek is támogatottá váltak.
A Radeon ProRender for Maya 2.8 használatához legalább Maya 2017 szükséges Windows 7/10, vagy legalább Mac OS X 10.13.3 alatt.
Több információ a Radeon ProRender for Maya újdonságairól az AMD blogján
A Radeon ProRender 2.8 for Maya újdonságainak teljes listája az online release note-okban