A Chaos Group kiadta a V-Ray Next for 3ds Max Update 3-mat. A production renderer 3ds Max kiadásának legújabb verziójában támogatás érkezett a hardveresen gyorsított ray tracinghez az NVIDIA RTX grafikus kártyáin.
Az RTX gyorsítás a renderer többi kiadásához is nemsokára érkezik – a következő a V-Ray Next for Maya lesz.
40%-kkal gyorsabb renderelés NVIDIA RTX GPU-kon
Az Update 3-ban egyetlen nagy újdonság van: az RTX gyorsítás. A V-Ray Next már képes kihasználni a dedikált RT ray tracing magokat az NVIDIA GeForce RTX, Titan RTX és Quadro RTX GPU-iban, így ezeken gyorsabb lesz a render.
Ez az új RTX motor alternatívát nyújt az eddigi CUDA motorra, és manuálisan kiválasztható RTX kártyán való rendereléskor.
A Chaos Group blogbejegyzése szerint a gyorsítás mértéke attól függ, hogyan épül fel az adott scene, és milyen bonyolultak a shaderei.
A Chaos Group tanító anyagainak scene-jeinél látható, hogy melyik milyen mértékben gyorsult – a legkisebb gyorsulás a 7%, de van olyan scene, ami 177%-kal gyorsabban renderelt. Az átlagos gyorsulás körülbelül 40%.
Tervben a hibrid renderelés támogatása
Az RTX gyorsítás minden jelenleg támogatott V-Ray GPU funkcióval kompatibilis, kivéve a hibrid módot, azaz mind a GPU, mind a CPU használatát egyszerre.
A Chaos Group azt nyilatkozta, hogy a jövőben tervezi a hibrid renderelést támogatni, mivel a mostani frissítés csak a kezdete az RTX-szel kapcsolatos újításoknak.
Az RTX gyorsítást a V-Ray többi verziója is megkapja: A V-Ray Next for Maya lesz a következő.
Ezek mellett a V-Ray Next for 3ds Max Update 3 támogatja a deep EXR outputot is a V-Ray GPU-val való rendereléskor, illetve több kisebb javítás is érkezett. A változtatások teljes listája a cikk alján található linken keresztül érhető el.
A V-Ray Next for 3ds Max Update 3 használatához legalább 64 bites 3ds Max 2013-ra van szükség, legalább Windows 7 alatt. Az RTX gyorsítás kipróbálásához szükség van egy NVIDIA RTX videokártyára, és annak legfrissebb driverére.