Az AMD kiadott egy béta preview-t a 'full spectrum rendering' nevű funkcióról a Radeon ProRender for Blender-hez. Az ingyenes, fizikailag helyes GPU renderer Blender verziójának új viewport rendering mode-ja egy Vulkan alapú hibrid raszterizációs/ray tracing rendszer, aminek segítségével kiegyensúlyozható a vizuális minőség és a teljesítmény.
Új rendering mode, ami a raszterizáció sebessége és a ray tracing minősége közt egyensúlyozik
Az AMD renderere path tracing-et használ végleges minőségű renderekhez a hardverfüggetlen OpenCL API által.
Az új full spectrum rendering backend, ami a Vulkan API-n alapszik, kizárólag viewport renderelésre használható, és beállítható, hogy milyen arányban használja a raszterizációt és a ray tracinget.
A render alapja raszterizált, amihez a rendermotor képes ray tracelt effekteket, például reflectiont, refractiont és ambient occlusiont hozzáadni, amik compute shaderekkel és smart denoising-gal valósulnak meg.
A render minőségi beállításaiban változtatható a raszterizáció és a ray tracing közötti egyensúly, így finomra hangolható az interaktív teljesítmény és a vizuális minőség egyensúlya.
Az AMD leírása szerint az új rendering mode az OpenGL viewportok, mint a Blender 2.80 Eevee renderere, és a teljes path tracerek, mint például a Blender Cycles rendermotorja közötti szakadékot hivatott áthidalni.
A rendermódszer segítségével az Eevee-hez hasonló interaktivitás érhető el, de fizikailag helyes soft shadow-kkal, reflection-ökkel és refraction-ökkel.
Csak preview, csak Windows 10-en
Egyelőre a full spectrum rendering funkcionalitás csak béta feature-ként érhető el a Radeon ProRender 2.0.133-ban, és csak Windows 10-en próbálható ki.
A Linux és Mac OS X kiadások is frissültek, a Radeon ProRender 2.0.132 verzióra, ami támogatja a denoising-ot a viewport renderekben, de ezen kívül javarészt csak bugfixek érkeztek ezekre a platformokra.
A Radeon ProRender 2.0.133 for Blender használatához Blender 2.80-ra és Windows 10-re van szükség.
Több információ a Radeon ProRender for Blender full spectrum renderingjéről