Megérkezett a Substance Designer 2019.2 az Adobe-tól

Az Adobe kiadta a Substance Designer 2019.2-t. A material authoring szoftver legújabb verziójában többek között javult a node graph és a MaterialX támogatás.

A frissítést először a Substance Days keretei között mutatta be az Adobe a Siggraph 2019 rendezvényen, ahol a Substance Painter Project Anorigamit (a Substance Painterbe épített UV unwrap rendszert) és a Substance Alchemist ingyenes trial verzióját is demózták.

Ez az első olyan Substance Designer verzió, ami teljes egészében az Adobe brandje alatt debütál – az Adobe az Allegorithmic-et az idei év folyamán vásárolta meg.

Node graph workflow javítások
A Substance Designer legújabb verziója – az Adobe blogján 'Summer 2019' a frissítés neve, számozás szerint pedig a 2019.2-es kiadásról van szó – javít a szoftver node graph-ján.

A frissítéssel egy új Dot node érkezett, ami passthrough-ként funkcionál a kapcsolatok között. Több Dot node hozzáadásával testre szabható a node-ok elrendezése, és átláthatóbb marad a munkafelület.

A node lenyíló menüje opcionálisan megjeleníthető egy új kötés kihúzásakor, és így azonnal új node hozható létre; illetve ebben a lenyíló menüben filterelhetőek és a kedvencek közé adhatóak, így csoportosíthatóak a node-ok.

Egyéb újdonságok: jobb OpenGL nézet, jobb teljesítmény
A Substance Designer 2019.2 a szoftver viewportját is frissítette: a viewport már támogatja az anizotrópiát és a clearcoat materialokat OpenGL nézetben.

A teljesítmény a Substance Designer asset library-jában is javult: a shelf az Adobe elmondása szerint akár 2-6-szor gyorsabban tölt be az optimalizációnak köszönhetően.

MaterialX standard támogatás
A frissítéssel a MaterialX, az Industrial Light & Magic open standardja is támogatottá vált rich material data átvitelére DCC applikációk között.

A fentebb beágyazott videón látható, ahogy a MaterialX-et használják a Substance Designer és Substance Painter közötti materialátvitelre.

A formátum az Arnold és a J Cube Multiverse által is támogatott – ez utóbbi egy eszköz a Maya és más VFX toolok közötti adatátvitelre, és az Autodesk 3ds Max roadmapjában is szerepel.

A videóban egy új dual viewport rendszer is látható: az egyik viewport az MDL-t – az NVIDIA Material Definition Language-et – használja, a másik pedig az OpenGL GLSL shading language-ét és a MaterialX-et használja.

Az Adobe szerint a funkció még mindig csak egy prototípus, de elvileg az MDL és MaterialX materialok exportálására is képes egyetlen node network-ből.

HDR mapok készítése
Több új node is érkezett HDR mapok készítéséhez – ezek közül az egyik a HDR Merge, amivel több LDR kép kombinálható egyetlen HDR képpé; egy másik pedig a Nadir Patch, ami tripodokat és kamerarigeket képes klónozni forrásképekből.

HDRI environment mapok szerkesztésére is vannak eszközök, például olyan node-ok, amik az environment forgatására vagy repozicionálására valóak, vagy a horizontvonalat egyenesítik ki, illetve a színhőmérséklet finomhangolására is van lehetőség.

Gömb alapú HDRI-ből planáris földtextúra is exportálható.

Egyéb újdonságok
Egyéb újdonság még a szintetikus Plane, Line és Sphere lightok hozzáadásának lehetősége 2D nézetből; ez a workflow a HDR Light Studio felhasználói számára ismerős lehet.

A Substance Designer 2019.2 egy új fizikai napot és égrendszert is bevezetett a Hosek-Wilkie modell alapján.

Ezek mellett az Iray rendermotor Substance Designer implementációja már támogatja az NVIDIA új RTX GPU-it, de az pontosan nem ismert, hogy ez mekkora teljesítménybeli növekedést eredményez.

A Substance Designer 2019.2 használatához legalább Windows 7, CentOS 7.0 vagy Ubuntu 16.04 Linux, vagy Mac OS X 10.12 szükséges.

Egy új Indie licensz, ami évi 100 000 dollár alatt kereső művészek és stúdiók számára optimális, 149 dollárba kerül; a Pro licensz pedig 990 dollárért vásárolható meg. Mindkét ár magában foglal 12 hónap maintenance-t is.

Több információ a Substance Designer 2019.2 újdonságairól az Adobe blogján

A Substance Designer 2019.2 újdonságainak teljes listája az online changelog-ban

MEGOSZTÁS:
Meshmag