A Crytek kiadta a CryEngine 5.6-ot. A játékmotor és fejlesztői környezet legújabb verziója már támogatja az area light-okat, illetve egy új ragdoll IK rendszer is került bele, és a cloth szimuláció is frissült.
Az új funkciók a Crytek saját túlélőhorror játéka, a Hunt: Showdown fejlesztése közben kerültek a motorba.
Új materialok, lighting, animáció és physics funkciók
A CryEngine 5.6-ban multi-layered microfacet materialok érkeztek, amikkel többféle valós jelenség kinézete utánozható – használatát többek között nedves felületek kinézetének rekreálásához ajánlják.
A frissítéssel az area light-ok is támogatást kaptak. Az implementáció az area light-okat a CryEngine Point Light Componentjének részévé teszi, és bake-elt textúrákat használ.
Az animációs rendszerben is történt frissítés: az új Inter-Entity Constraint Points Storage rendszerrel bonyolult mechanikai szerkezeteket, például fogaskerekek kapcsolatát lehet beállítani.
Fizikával kapcsolatos újdonság az új full-body ragdoll IK rendszer, a pressurised buoyant cloth – más néven a felfújható objektumok – támogatása, és a sorozatba kötött mesh objektumok kapcsolatából 'kötél' készítésének opciója.
Egy új Tessellated beállítás készült a CryEngine Render Ribbons feature-jéhez, ami a motor particle rendszerével készített ribbonok jointjainak kisimítására képes.
Audio editing és AI authoring
Egyéb újdonság még a CRI Middleware ADX2 audio middleware támogatása, és az azonnali visszajátszás lehetősége hangok szerkesztésekor; illetve egy új GUI az NPC AI viselkedésének beállítására.
A CryEngine Sandbox szerkesztője már képes a projektmenedzsmentre, így segítségével gyorsabban állíthatóak fel új projektek.
A CryEngine 5.6 futtatásához legalább Windows 7-re van szükség. Az editor használata ingyenes, de a Crytek minden kommerszen kiadott projektből 5% részesedést kér az első évi 5000 dollár bevétel után.
A CryEngine 5.6 újdonságainak teljes listája a Crytek online changelog-jában