Joe Wu 3D művész kiadta a speedCut nevű ígéretes valós idejű Boolean modelling add-ont Mayához nyílt bétában.
A Python plugin segítségével non-destruktív módon készíthetőek Boolean assembly-k a Mayán belül. A változtatások valós időben láthatóak a viewport-ban.
Interaktív Boolean assembly-k a Mayában – a vágások instance-elhetőek vagy bevelelhetőek is
Wu, aki az ausztrál Iloura és a Fin Design + Effects VFX cégeknél is dolgozott, sok egyéb eszközt is fejlesztett, amik a weboldalán érhetőek el; de a speedCut az első, ami publikus kiadást kap.
A szoftver funkcionalitása hasonló a Modo-s MeshFusion-höz, vagy a ZBrush Live Boolean toolset-jéhez – a speedCut a Maya natív funkcióinál bonyolultabb Boolean rendszerek létrehozására képes.
Írott dokumentáció nem érhető el, de Wu tutorial videójában látható a workflow.
A Boolean rendszerek interaktívan hozhatóak létre a cutter objektumok Maya viewportban való elrendezésével. Az objektumok formája, és így a Boolean union formája is valós időben szerkeszthető.
A cutter objektumok instance-elhetőek, array-ekbe rendezhetőek, vagy több cutter objektum eggyé is olvasztható.
A cutter objektumok direktben rajzolhatóak is a control griden pontok kiválasztásával.
A létrehozott Boolean formája bevel irányítók által befolyásolható.
A demóban csak viszonylag egyszerű set-upok láthatóak, tehát nem tudni, hány cutter objektum után fog elkezdeni a Maya akadni, de a cutterek bake-elhetőek a terhelés enyhítése érdekében.
A speedCut ingyenes béta verzióban érhető el Joe Wu Gumroad store-jában.
A speedCut bétájának letöltése Mayához Joe Wu Gumroad store-jából