A Foundry kiadta a Modo 13.1-et. A modellező és animációs szoftver legújabb verziójának preview-járól korábban itt írtunk.
Új direct, procedurális és Boolean modelling eszközök
A korábban leírt újdonságok mellett a Modo modellező toolsetje is frissült. Az új Topological Morph Creation toollal a külön meshként alkotott morph shape-ek morph mapokká alakíthatóak.
Emellett a Topological Vertex Map Transfer parancs UV-k, morphok, színek, vertex normalok és weight adatok átvitelére használható.
A direct modeling új tool state preseteket kapott, amiknek köszönhetően a toolok alapértelmezett beállításai elmenthetőek és betölthetőek.
A procedurális modellezéshez új Curve Sweep és Curve Rebuild Spans operációk érkeztek: ez utóbbival a curve-ök részletei rebuildelhetőek anélkül, hogy a már létező pontokat el kéne mozdítani.
A Modo MeshFusion Booleans rendszer már képes curve-öket, Béziereket és B-spline-okat használni input meshként.
AxF shader támogatás, Advanced Viewport és Modo VR frissítések
Egyéb újdonság még az X-Rite formátuma, az AxF támogatása. A Modo támogatja az AxF SVBRDF shadereit, de a többi material reprezentációját nem.
A Modo Advanced Viewportjában javult az AO és az anti-aliasing, illetve az area, point és spot lightok árnyékminősége.
A Modo integrált virtuális valóság viewportja, a Modo VR már Mac OS X-en és Linuxon is elérhető.
A Modo 13.1 használatához legalább 64 bites Windows 10, RHEL és CentOS 7-es Linux, vagy Mac OS X 10.12 szükséges.
Egy új öröklicensz 1799 dollárba, az előfizetés pedig évi 599 dollárba kerül.
A Modo 13.1 újdonságainak teljes listája az online release note-okban