Az Exoside – azaz Maxime Rouca – kiadta a QuadRemesher-t. A 3ds Max-hoz, Mayához és Modohoz való retopology plugin háromszögekből vagy egyéb polygontípusokból álló mesheket dolgoz fel, majd egyenletesen elosztott quadokká alakítja azt. A végeredmény egy animációra alkalmas mesh.
Letisztult, all-quad geometria generálása testre szabható edge flow-val
Rouca korábban már bizonyította a retopology eszközök fejlesztésében való jártasságát: a ZBrush retopology toolsetje, a ZRemesher mögötti technológiát, és a szoftver Decimation Master pluginját is ő fejlesztette.
A QuadRemesher-rel szaktudásának gyümölcsét a 3ds Max-ban, a Mayában és a Modoban is élvezhetjük: a szoftver a source geometriát automatikusan tiszta, all-quad meshekké alakítja a felhasználó által megadott célpolygonszámnak megfelelően.
A pluginban beállítható, hogy csak hasonló méretű quadok képződjenek, vagy az ívek mentén megengedett legyen-e a méretbeli variáció. A quad méretei manuálisan is befolyásolhatóak vertex color festése által.
Az új topológia edge flow-ja material boundary-k, smoothing groupok vagy surface normalok által irányítható. A jövőben a kézzel rajzolt guide ívek támogatása is várható.
A QuadRemesher 3ds Max-hoz, Mayához és Modohoz érhető el. A Maya és Modo pluginok Windows-on és Mac OS X-en futnak. a Blender, a Cinema 4D és a Houdini verziók még fejlesztés alatt állnak.
Egy öröklicensz 109.90 dollárba, az előfizetés pedig negyedévente 15.99 dollárba kerül. Az előfizetések 2019 végéig le vannak árazva.
Több információ a QuadRemesher-ről az Exoside weboldalán
A QuadRemesher funkcióinak teljes listája az online dokumentációban