A SideFX bejelentette a Substance in Houdini 2.0-t. Az ingyenes plugin legújabb verziója támogatni fogja az Adobe Substance procedurális fájlformátumát a Houdini-n belül.
Az új plugin, amit az Adobe-val közösen fejlesztenek, a Siggraph 2019-en került bejelentésre az új QuadSpinner Gaea integráció mellett.
Substance heightmapok és material adatok használata Houdini-ben
A Houdini már rendelkezik Substance integrációs pluginnal, aminek segítségével a Substance Designer-ben generált .sbsar fájlok szerkeszthetőek a Houdini-n belül is.
Azonban a plugin 1.0-s verziója, ami még 2016-ban jött ki, a Houdini régi SHOPs (SHader OPerators) rendszerére épült, amit a következő évben a Houdini 16-os verziójával elhagytak.
Az új implementáció a COPs-ra, a Houdini compositing node-jaira épül, amik az egyéb pixel alapú adatokat, például a depth és displacement mapokat is manipulálják.
Ez azt jelenti, hogy a plugin a material adatok feldolgozásán felül a Substance Designer-ben generált heightmapok használatára is képes lesz – például a Houdini-s modelleken is lehet majd őket használni.
A Houdini-s adatok vissza is küldhetőek a Substance Designer-be.
A SideFX senior technical művésze, Luiz Kruel elmondta, hogy az új plugin fő célja az, hogy a Substance-ben való bake-elés és feldolgozás után a végeredmény egyenesen visszatölthető legyen a Houdini-be anélkül, hogy a folyamat közben bármikor merevlemezre kéne írni a fájlokat.
A Substance in Houdini 2.0 még a Houdini 18.0 előtt fog megjelenni, azaz valamikor idén ősszel.
A plugin az ingyenes Houdini Game Development Toolset részeként lesz elérhető.
A SideFX Siggraph 2019-es prezentációi megtekinthetőek a cég weboldalán