Az AMD kiadta a Radeon ProRender for Blender 2.0-t. Az ingyenes, fizikailag helyes GPU renderer Blender verziójának legújabb frissítése már támogatja a Blender 2.80-at és az adaptive sampling-et, illetve már lehet nagy képeket tile-ként renderelni, és az AMD új AI alapú denoising rendszere is belekerült.
A renderer Maya verziója is frissült: a 2.7-es verzió támogatja a tile-olt renderinget és a portal light-okat, és javított a denoising-on.
Az AMD több integrációt is bejelentett a rendererhez: több BIM, CAD és egyéb ipari design eszközhöz, köztük az InstaLOD Studio XL-jéhez is érkezik integráció. Ezek mellett az Unreal Studio plugin jelenleg bétában már elérhető.
Blender verzió: Blender 2.80 támogatás, AI alapú denoising, adaptive sampling és tile-olt rendering
A Radeon ProRender for Blender, ami idén jött ki nyílt bétában, teljesen megújult, hogy támogathassa a Blender 2.80-at.
A ProRender már alapból támogatja a leggyakrabban használt Blender shader node-okat, köztük a Principlied BSDF shadert és a Blender 2.80 új Principled Hair BSDF és Principlied Volume shadereit is.
Néhány natív Blender node, például a noise node-ok nem támogatottak – ezeknek a listája itt található –, de natív Radeon ProRender node-okkal is lehet operálni professzionálisabb setupok esetében.
Egyéb újdonság még az új AI alapú render denoising rendszer, ami az AMD már létező GPU denoising technológiáját használja.
A frissítéssel az adaptive sampling is támogatottá vált – ezzel a legnagyobb hangsúlyt a render képes a legzajosabb részekre fektetni.
Maya verzió: tiled rendering, jobb denoising és portal light támogatás
A Maya plugin legújabb verziója, a Radeon ProRender for Maya 2.7 szintén támogatja a tiled renderinget, és javít az AI denoiseren.
Ezek mellett a portal lightokat is támogatja IBL, sun és sky lighting setupok esetében; illetve volume-okhoz már Maya ramp-ek is használhatóak inputként, főleg pressure és speed inputként.
A renderer natív .rpr formátuma is változott: a frame-ek egyetlen fájlként, vagy tömörített archívumként is exportálhatóak.
Integráció BIM, CAD és egyéb design eszközökhöz
Az AMD új natív integrációk fejlesztését jelentette be. A renderert az AIrBIM rendering rendszerbe, a Studio XL új verziójába, és a z-Weave-be is integrálják.
A Radeon ProRender for Unreal Studio jelenleg béta verzióban érhető el.
A Radeon ProRender for Blender 2.0 újdonságainak teljes listája
A Radeon ProRender for Maya 2.7 újdonságainak teljes listája