A NewTek kiadta a LightWave 2019.1-et. A 3D modellező és animációs szoftver legújabb verziója több quality-of-life javítással érkezett, köztük több új navigációs móddal a Modelerben és a Layoutban is.
A szoftver több régebbi funkciója, például az FBX import, az Unreal Engine to LightWave bridge, a physical sky rendszer és az OpenVDB támogatás is frissült.
Új, rendszeresebb frissítési menetrend
A LightWave 2019.1-gyel a NewTek igyekszik tartani a LightWave frissítési menetrendjét – a szoftverhez korábban nagyon rendszertelenül érkeztek a frissítések, de a mostani hat hónappal a 2019-es verzió után jelent meg.
Új navigációs opciók a Modelerben és a Layoutban, egyéb quality of life frissítések
A LightWave 2019.1 legnagyobb újdonsága a többféle választható navigációs rendszer a szoftver mindkét component applikációjában: a Modelerben és a Layoutban.
Az egyik új navigációs mód a videojátékok hagyományos irányítási rendszerét követi: hotkey-ekkel, az egérrel és a görgővel lehetséges a scene-en belüli mozgás.
A navigációs módok, illetve a kijelölési és a timeline szerkesztési módok is a Navigation Options panelen választhatóak ki.
A Modelerbe emellett egyéb quality of life javítások is érkeztek, például a layerek már többféle módon jelölhetőek ki, cserélhetőek és freeze-elhetőek.
A Layout több paneljén is végeztek workflow-val kapcsolatos javításokat: az oszlopok átméretezhetőek, és új drag-and-drop lehetőségek is bekerültek.
Egyéb workflow-val kapcsolat újdonság még a nem renderelhető elementek, például a light és camera ikonok ki- és bekapcsolása az OpenGL viewportban; és már külön config fájl társul a custom hotkey-hez és a menu setuphoz is.
Új FBX és OpenVDB funkcionalitás, UE4 bridge és physical sky frissítés
Több régebbi funkció, mint az FBX támogatás is frissült a LightWave 2019-ben.
Egy már létező animáció felülírható FBX fájlban található animációval, ahelyett, hogy az FBX geometriát importálna a scene-be; illetve már a Principled BSDF formátumú materialok is importálhatóak.
Az OpenVDB támogatás ismét frissült: már a VDB volume-okká konvertált polygonok vertexeiből is emittelhetőek particle-ök.
Egyéb újdonság még az RGB színcsatornák külön támogatása a LightWave to Unreal Engine bridge-ben, és a physical sky Layoutban való renderelése is frissült.
A LightWave 2019.1 újdonságainak teljes listája az online dokumentációban
Videók megtekintése a LightWave 2019.1 újdonságairól a LightWave YouTube csatornáján