A Foundry bemutatót tartott a Modo 13.1 újdonságaiból. Ez az első a modellező és animációs szoftver idei frissítései közül.
Az új verzió a teljesítmény javítására és a stabilitásra fókuszál: jelentős változtatások történtek a szoftver alapjaiban, amik felérnek a Modo 901 változásaival.
Ezek mellett új funkciók is érkezik a karakterriggeléshez: egy új Morph Container rendszer. A Spline Effectoron is frissítettek.
A többi újdonságot a kiadás dátumához közelebb érve fogjuk megtudni – a szoftver jelenleg zárt bétában van, és a tervek szerint a jövő hónapokban fogják hivatalosan is kiadni.
Az első Modo bétával kapcsolatos Foundry livestream
A Modo 13.1 újdonságait a Pixel Fondue Modo-val foglalkozó community által hostolt livestream-ben mutatta be. Ezt a livestreamet fentebb be is ágyaztuk.
A videón nem igazán látszik maga a Modo, csak pár percnyi anyag van róla, de a Foundry beszélt a fejlesztés várható folyamatáról is.
Jobb teljesítmény komplexebb assetekkel való munka közben
A Modo 13.1-hez több rendszert alapjaitól újraírtak. Ennek a célja a viewport teljesítményének javítása, főként komplex assetekkel való munka közben.
A középpontban a mesh képernyőre renderelése áll. A 13.0-s verzióig a legnagyobb terhelést a renderelés előtti felület generálása jelentette.
A Modo 13.1-ben a polygon face-ek renderelésének kódja teljesen, a bounding boxoké nagyrészben megújult. A változások a jövőben más polygontípusokra is vonatkoznak majd. A frissítésnek köszönhetően a renderelés a négyszeresére gyorsult.
Bár ez nem jelenti azt, hogy a scene teljesítménye is ugyanilyen mértékben javult, viszont a 13.1 sokkal reszponzívabb, mint az elődjei: Greg Leuenberger, a Sabertooth Productions elnöke szerint a különbség ég és föld.
Emellett a thread allocation is javult: deformerek használatakor a többmagos CPU-val rendelkező gépek jobban kezelik a threadeket.
A timeline már nem renderelődik újra minden egyes paraméterváltozással, ami sokat fog dobni a viewport animációlejátszásán.
Az Advanced Viewport és a final-frame rendering is javult.
A Foundry senior product managere, Shane Griffith ezeket a változtatásokat a Modo 901-éhez hasonlította. Ezért is hangsúlyozta, hogy jó lenne, ha minél több ember kipróbálná a bétát, hogy a legnagyobb problémákat még a végleges kiadás előtt ki tudják küszöbölni.
Új karakterriggelő funkciók: Morph Containerek, megújult Spline Effector
Bár a stream nem koncentrált a Modo 13.1 új funkcióira, mivel azokat csak később fogják bemutatni, két újdonságot azért bemutattak.
Mindkettő a karakterriggelés workflow-jával kapcsolatos: az egyikük egy új Morph Container rendszer, ami a Modo már létező Weight Container modelljére épül.
A Weight Containerek meshtől független weight mapokként működnek: segítségükkel a vertexek weight értékei a meshtől függetlenül tárolhatóak karakterek skinnelésekor.
Emiatt a Weight Containerekkel készített karakterrigek univerzálisak – a kész rig hozzácsatolható egy új karakterhez, és minimális változtatásokkal működésre bírható.
Az új Morph Containerek is ehhez hasonlóan működnek, csak blendshape adatokkal weightek helyett.
Segítségükkel a karakterrigekhez tartozó blendshape-ek – a csontok forgatásából és a hajlatok mozgatásából adódó nem kívánt deformációt kijavító formák – a meshtől függetlenül tárolhatóak, és szabadon mozgathatóak karakterek között.
Emellett a Spline Effector is frissült. A Spline Effector hosszú, vékony testek, például csápok és farkak riggelésére való. A frissítéssel az értékek parametrikusan változtathatóak lesznek a spline hossza mentén.
Modo 13.2: teljesítmény és rendering
A Foundry elmondta, hogy a Modo 13.2-es frissítés középpontjában szintén a teljesítmény és a stabilitás áll majd. A Modo 13.2 lesz a harmadik és ezzel utolsó 13-mas számú frissítés, és még idén érkezik.
A 13.2 emellett a renderelés több fázisába is belenyúl majd – ezen az AMD-vel együtt dolgoznak a Foundry-sok.
A Modo 13.1 jelenleg zárt bétában van – ehhez a verzióhoz azok férnek hozzá, akiknek előfizetésük vagy maintenance szerződésük van. A frissítés publikus kiadása várhatóan a következő hónapokban érkezik.
Több információ a Modo 13.1 livestream-jéről a Pixel Fondue weboldalán