Az idei GDC-n az egyik legfurcsább ray tracing tech demo kétségkívül a Quake II RTX volt – a 21 éves Quake II modern grafikus újrafeldolgozása.
A GPU Technology Conference-en az NVIDIA keynote-jában került bemutatásra a Quake II RTX: az id Software 1997-ben kiadott lövöldözős játékát PBR materialokkal és ray tracinggel újították fel, és Vulkan rendererrel futtatták.
Quake II teljes path tracinggel
Az id a Quake II engine-jének még 2001-ben nyilvánossá tette a forráskódját, ami miatt a rajongók folyamatosan frissíthették a játékot, ahogy fejlődött a grafikus technológia.
Az egyik lelkes rajongó Christoph Schied, az NVIDIA gyakornoka volt. Schied alkotta meg a Q2KVPT-t: ez a Quake II verzió már valós idejű path tracinget használt.
A Q2KVTP az eredeti játék égetett fényeit teljesen dinamikus global illumination-re, ray tracelt árnyékokra és csillogós felületekre cserélte. Ez a kiadás 1440p felbontáson megközelítette a 60fps-t GeForce RTX 2080 Ti videokártyán futtatva. Ez a videokártya a legerősebb az NVIDIA RTX ray tracinget támogató gamer videokártyái közül.
Napszaknak megfelelő fények, PBR materialok, particle-ök
Az NVIDIA továbbfejlesztette Schied munkáját napszaknak megfelelő fényekkel, refraction-nel, tükröződő és áttetsző felületekkel, és jobb render denoising-gal.
A Quake II RTX a játék modellein és textúráin is újít – ez a frissítés teljes PBR materialokat használ – és particle effekteket használ a fegyverekhez, illetve opcionálisan NVIDIA Flow-os tűzeffektek is bekapcsolhatóak benne.
A játék Vulkan rendererrel fut az NVIDIA VK_NV_ray_tracing (VKRay) bővítményével.
A Quake II RTX ingyenesen letölthető. Sajnos nem tartalmazza az egész játékot, de a demóban kipróbálható az első három pálya teljesen felújított grafikával.
A demó futtatásához legalább Windows 7 vagy Ubuntu 16.04.6-os Linux szükséges. A ray tracing miatt kelleni fog egy VK_NV_ray_tracing bővítményt támogató videokártya is.