A Quixel kiadta a Bridge 2019-et. A Megascans online library exporter applikációjának legújabb frissítésében felújították a UI-t és jobb 3D asset preview-kat vezettek be; live link érkezett a Blender 2.8-hoz, a Cinema 4D-hez és a Quixel Mixerhez; és támogatást kapott a gITF, az USDZ és az MDL export is.
Megascan adatok automatikus konvertálása játékmotorokhoz és DCC eszközökhöz
A Bridge egy ingyenes content-management tool a Megascans library-hoz, ami megkönnyíti a keresést, az előnézeteket, a letöltést, a rendezést és a szkennelt 3D assetek exportálását.
A szoftverben kiválasztható a letöltendő materialok formátuma – vannak presetek különféle third-party toolokhoz, választható a metalness és a specular workflow is –, és a texture mapok felbontása és fájlformátuma is.
A geometria OBJ vagy FBX formátumban tölthető le többféle LOD változatban.
A Bridge ezek után képes összecsomagolni az asseteket olyan formátumba, ami kényelmes az Unreal Engine-nek, a Unity-nak vagy több más DCC applikációnak, például a 3ds Max-nak, Mayának vagy a Houdininek. Rendelkezésre állnak presetek a leggyakrabban használt third-party rendererekhez is.
Az exportáláshoz nincs szükség internetkapcsolatra, és a folyamat Python scripteléssel testre szabható.
Új menü 3D asset preview-kkal
A Bridge 2019 újított a szoftver felhasználói felületén, egy jobb oldali kontextusfüggő menü került az interfészbe.
Ez a menü többek között gazdag 3D preview-kat mutat a kiválasztott assetekről, amiken váltogathatók a PBR textúrák, a textúrafelbontás és a LOD-ok is.
A szoftver a letöltési és az exportálási folyamatokat is karban tartja, több pop-upot képes egyetlen tabba kombinálni, és általa lehetséges a több asset batchben való letöltése is.
Live link a Blender 2.8-hoz, Cinema 4D-hez és Mixerhez; gITF, USDZ, MDL export
A frissítés új live link pluginokkal érkezett: a Blender 2.8 verzió támogatja a Cycles és Eevee render engine-eket, a Cinema 4D verzió pedig támogatja a Physical Rendert, az Arnoldot, az OctaneRendert és a Redshiftet.
Az assetek direktben a Bridge társapplikációjába, a Quixel Mixerbe is átvihetőek.
Live link applikáció hiányában a geometria gITF és USDZ formátumban exportálható – ez utóbbi az Apple és a Pixar AR contentre specializálódott fájlformátuma.
A materialok az NVIDIA MDL formátumába exportálhatóak.