Az Allegorithmic kiadta a Substance Painter 2019.1-et.
A korábban bejelentett újdonságok mellett néhány friss funkció is érkezett, amikről lentebb beszámolunk.
Dynamic Strokes system
Az új dynamic strokes rendszer a Paint, Eraser, Projection, Smudge és Clone toolokkal működik, és procedurális stroke-okat csinál, amikben bármelyik element változtatható a különálló Substance fájlban definiált behaviour által.
A paint effektekkel például elhalványuló, vagy színváltó stroke-ok hozhatóak létre, vagy akár olyan grunge brushok is, amik véletlenszerűen választanak több alphából a stroke minden pontján.
Emellett a toolset 3D set dressingre is használható, kövek vagy földön szétdobált objektumok festésével. Az Allegorithmic ezt a funkciót a fentebb látható borostyán generátorral demózta.
A rendszer kész Substance-ekkel, vagy a Substance Designerben készített fájlokal működik.
Photoshoposabb UX és workflow
Már érezhető, hogy az Adobe megvette az Allegorithmicet: a tranzakció óta ez az első frissítés, és a Substance Paintert máris jobban hozzáigazították a Photoshopos workflow-hoz.
Az újdonságok között ott az új Compare Mask effekt, amivel material layerek blendelhetőek egy source layer channel értékei alapján, ami hasonlóan működik a Photoshop Blend If funkcionalitásához.
A Layer stack Photoshop-szerű szem ikonokat kapott a visibility jelzésére. Az Allegorithmic várhatóan további lépéseket fog tenni a Substance Painter Photoshophoz való igazítása érdekében.
Ezen kívül ami még az eredeti blogbejegyzésből kimaradt, az a több texture set beállításainak egyszerre való változtatása, ami által könnyebb a UV tile-okkal való munka.
Ezek mellett rengeteg új brush és tool preset, alpha, procedural, filter és generator is érkezett, köztük mask generatorok az AO, curvature és world space normalok állítására.
A Substance Painter 2019.1 használatához legalább Windows 7-re, CentOS 6.6/Ubuntu 16.04 Linuxra vagy Mac OS X 10.11-re van szükség.